Hoe kan ik jullie nog tevreden houden? Van de huisarts krijg ik te horen dat ik het huis maar uit moet, want ik ben teveel stress voor jullie. Nu ben ik de helft van de week bij mijn vriend, probeer ik mijn problemen niet continu bij jullie neer te leggen en wil ik over een tijd gaan samenwonen. Dit is echter ook niet goed, want als ik minder deel dan is het niet genoeg voor jullie, doordat ik niet zoveel meer thuis ben hebben jullie minder controle en krijg ik vooral kritiek; ik geef teveel geld uit, ik mag dit niet, ik mag dat niet, ik moet maar minder kleding gaan kopen..
Well, het is minstens een halfjaar geleden dat ik voor het laatst goede kleding heb gekocht. Ik leef al tijden met afdankertjes waar gaten in zitten. Als ik dan één keer één broek koop, geef ik teveel geld uit, terwijl jij gewoon iedere maand voor honderden euro's aan kleding neer kan tellen voor jezelf. Als ik dan met moeite wat geld apart leg om voor iets te sparen, krijg ik te horen dat ik mijn geld maar verstandiger uit moet geven. What the fuck. Ik spaar juist verstandig door geld, wat ik normaal aan impulsen uitgeef, te sparen voor iets groters. Het is ook nooit goed met jullie.
Ik ben het verdomme zat om iedere keer aan jullie achterlijke eisen te moeten voldoen en me altijd aan jullie aan te passen. Als volwassen persoon kan ik heus wel verantwoorde keuzes maken. Als jullie eens wisten waar ik doorheen ging...
26 - 02 - '16