• Hooi, recent heb ik me laten inspireren door de twee schattigste kleine spinnetjes. De eerste keer thuis kwam een heel mooi gedicht in mij op. Ik ben ik en ik ben het al vergeten voordat ik het heb opgeschreven. Het concept bleef echter zitten. Recent op kot heb ik weer zo'n schattig spinnetje gezien en het prikkelde mij toch weer om een gedicht hierover te schrijven.
    Ik schrijf bijna nooit gedichten, dus bij deze was ik op zoek naar kritiek waar ik op moet letten in mijn gedicht. Dus, laat maar komen. :Y)

    Het spinnetje

    Ik heb een spinnetje zien lopen
    Met zijn kleine pootjes trip trip trip
    Zo ging hij vooruit, snel rennend
    Ga maar spinnetje, ga gauw
    Zonder zorgen, helemaal vrij

    Ik heb een spinnetje zien rennen
    Over de witte muur, open en vlak,
    Zo dapper als hij was, de wereld zo groot
    Goed zo spinnetje, laat je niet kennen
    Zonder angst, helemaal zichzelf

    Ik heb een spinnetje zien trippelen
    Zijn voetjes één voor één
    Sneller dan de wind kan blazen
    Ren maar stug door spinnetje
    Zonder problemen, helemaal gelukkig

    Ik heb een spinnetje zien gaan
    Zo gauw hij kwam, zo gauw was hij weg
    Op weg naar wie weet waar
    Dat het je goed mag gaan spinnetje
    Zonder haast, helemaal vredig

    Dag spinnetje, wie weet tot gauw



    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat tof!! Echt erg leuk!

    Waar ik misschien op zou proberen te letten is ritme. Dus dat je je strofe en zinnen dus zo verdeeld dat er een gelijkmatig patroon in zit van lettergrepen en eventueel klimtoren (dit laatste doe ik ook nooit hoor, veel te ingewikkeld).

    Maar verder echt super cute!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Superleuk! Ik vind het vlot lezen, alhoewel de laatste zinnetjes (die beginnen met zonder) wat stroef overkomen. Misschien omdat de eerste woorden van de andere zinnen allemaal 1 lettergreep hebben en deze plotseling twee? Hmm
    Maar ik heb echt geen verstand hoor van gedichten dus misschien slaat dit nergens op, hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...