Voor mijn verhaal in een zelfverzonnen land wilde ik ook een zelfverzonnen geloof. Nu is dat zo ontzettend moeilijk, maar ik heb in mijn hoofd wel wat ik ongeveer wil. Al besefte ik mij later dat het een beetje leek op de Griekse Goden. Wat denken jullie?
Er zijn in totaal 3 Goden:
1. De God van de Adel
2. De God van de Burgers
3. De God van De Dood
Nu spreken de Goden voor zich. De adel gelooft in de God van de Adel, de burgers in de God van de Burgers en zodra mensen overlijden ontfermd te God van De Dood zich over hen. Twee goden zijn voor het leven, één is voor de dood.
Nu is het ook zo dat elke God een eigen... Ja, hoe zal ik het noemen? Kracht heeft. Zo geloven de mensen dat de God van Adel voor welvaart en rijkdom (en wat anderen dingen die ik dan nog moet uitwerken) en dat de God van de Burgers voor een goede oogst (en andere dingen ofc. ) zorgt. Nu mag je als adel zijnde ook in de God van de Burgers geloven en andersom natuurlijk ook. Het geloof het vaste regels (die ik nog moet bedenken en op papier moet zetten) en per God ook een paar regels. Niet om offers te brengen, maar wel dat de God van De Dood bijvoorbeeld wilt dat iedereen die overlijdt wordt bedekt met houtskool.
Als naam dacht ik aan "De kerk van de drie Goden."
Wat denken jullie? Elke mening is welkom, want dit is zo ontzettend moeilijk zeg.
I was never really insane except upon occasions when my heart was touched. --- Edgar Allan Poe