1. Komt dit personage realistisch over?
Ik vind het een beetje realistisch overkomen. Het is goed dat je de nadelen/mindere puntjes in zijn karakter beschrijft, maar ik vind het ook met sommige punten niet realistisch klinken, oftewel eigenlijk dat een boel vragen ophaalt. Bijv. het punt dat zijn vader een groot grondbezitter was (waarvan, wat gebeurde er met dit grote stuk grond, etc?) en hij de Amerikaanse economie niet vertrouwt (waarom niet? zijn vader was een groot, bekende man, e.d.). Het spreekt ook een beetje tegen, want hij is uiteindelijk de slechte kant opgegaan. Het is begrijpelijk met de economie van vandaag, maar wat heeft hem ertoe gezet dat hij totaal de andere kant opging dan zijn vader en hij illegale dingen ging doen? Dat soort dingen vind ik dat er wel mist, waardoor ik dat stukje niet echt geloofwaardig vind overkomen.
2. Als je dit leest welke vragen roept dit op over het personage?
Zie vorige vraag.
3. Wat zou dit personage voor rol spelen in een verhaal?
Ik dacht meteen aan de corrupte bad guy. Hij doet illegale dingen, denk aan de sluwe, manipulatieve eigenschappen en het feit dat hij met de zus van zijn zakenpartner is getrouwd -- alleen al om eventueel verraad e.d. te voorkomen. En zijn uiterlijk hielp hem ook daaraan een beetje mee in mijn ogen, hehe.
[ bericht aangepast op 22 jan 2017 - 23:44 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.