Hallo lieve Quizletters!
Nu het einde van 2016 nadert en de nieuwe Story of the Year eraan zit te komen, ben ik alvast al mijn verhaal ideeën (die vooral nog in mijn hoofd zitten) keurig ergens aan het opschrijven. Ik heb al twee verhalen die klaar staan om eventueel uitgewerkt te worden, maar nu is daar nog een derde bij gekomen. Ik twijfel echter nog een klein beetje over de verhaallijn (ik ben niet zo thuis in deze soort science fiction):
X behoort tot het team van onderzoekers dat als eerste naar planeet 25 wordt gestuurd om de fauna en flora van de planeet te onderzoeken. Eén jaar eerder werd er al een team van zogenaamde 'kolonisten' gestuurd die de planeet leefbaar voor de mens verklaarden.
Tijdens één van de exploratie tochten, komt X plots oog in oog te staan met een wel heel bekend wezen: een mens. Al snel ontdekken de onderzoekers dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de mensen van planeet 25 en de Aardlingen, één daarvan is dat de eerste groep absoluut niet bereid is om zomaar mee te werken met hun soortgenoten.
Omdat de Aardbewoners blijkbaar niets uit het verleden hebben geleerd sturen ze enkele militaire troepen om de situatie onder controle te krijgen, waardoor deze enkel verergerd. Ondertussen probeert X samen met enkele andere onderzoekers het vertrouwen van de planeetbewoners te winnen en hen tegelijk te beschermen.
Lijkt dit jullie wat? (:
The soul needs autumn.