Begin je direct of bouw je eerst een voorraadje aan mogelijke hoofdstukken op?
Ik denk dat ik wat meer geduld heb want ik zorg voor een kleine voorraad.
Hoe enthousiast ik ook ben, wil ik wat op voorhand hebben want anders moet je jezelf verplichten om wat te schrijven,
zodat je weer wat kan activeren.
En zo ja, hoeveel dan?
Dit is bij iedereen anders. Zelf kan ik aan 1 stuk doorschrijven dat ik al gauw 25 tot 50 hoofdstukken heb als voorraad.
Als je eenmaal in je verhaal zit, is mijn advies, schrijf door tot je ideeën een beetje opraken.
Mocht je een beetje vast zitten, schrijf een random scene die je absoluut wilt gebruiken en werk dan vanaf dat moment terug of verder.
Anders kun je andere verhalen gaan lezen, muziek luisteren, een film gaan kijken. Hou wel altijd pen en papier bij de hand.
Stel je hebt opeens een idee, schrijf je dat op voordat je het vergeet. Leg ook pen en papier naast je bed neer. ;p
Hoe vaak post je een nieuw hoofdstukje?
Ook hier varieert het maar over het algemeen activeert iedereen gemiddeld 1 keer in de week.
Sommige doen het 2 keer in de week maar dat moet je zelf bepalen naar het aantal hoofdstukken dat je hebt.
Heb je maar 10 hoofdstukken, doe je het 1 keer in de week want je geeft jezelf zo meer tijd om een nieuw hoofdstuk te schrijven.
Is je verhaal over 3 kwart of is het afgelopen, zou je 2 keer in de week kunnen overwegen.
Hoe blijf je gemotiveerd om op Q te blijven schrijven?
Met vrienden die je hier op Q maakt. Je kan mee doen met bepaalde uitdagingen maar je kan ook gewoon een van je vrienden
uitdagen. Wie weet ben je competitief genoeg dat je echt wilt winnen. Bij mij is dat wel zo.
Verder zijn het ook de reacties op je verhaal die je kunnen motiveren.
Mocht je er nog wat aan hebben, heb ik hier nog een lijstje van tips/ adviezen. Doe ermee wat je wilt.
Het is mijn eigen lijst, klik hier Tips om een verhaal te schrijven maar er zijn tips en adviezen genoeg.
En anders maak je gewoon weer een topic aan, reacties komen vanzelf. ;p
xxx
~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~