Hey Q'ers!
Vorig jaar ben ik helaas gezakt voor mijn eindexamen VWO. Dit kwam mede door slechte cijfers die ik in de vijfde klas al gehaald had en meetelden voor het eindexamen. Economie en geschiedenis waren vooral slecht. Het probleem is dat die cijfers er ook dit jaar nog steeds staan en het voor mij nog steeds lastig wordt om te slagen. (Misschien had ik er beter voor kunnen kiezen om te blijven zitten in de vijfde maar dat is nu te laat..)
Nu werd ik vandaag te midden van mijn 2 vriendinnen door mijn mentor aangesproken (tijdens de les gewoon) of ik al nagedacht had over de herkansing van een toets uit de vijfde. Ik natuurlijk verbaasd, niemand had mij ooit verteld dat dat mocht. Een van die twee vriendinnen is ook gezakt dus ik vroeg mijn mentor of het ook voor haar gold, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Mijn mentor zei vervolgens dat ik het verder moest overleggen met mijn docent geschiedenis.
Nou blijkt dus dat de geschiedenisleraar die ik in de bovenbouw gehad heb naar mijn huidige geschiedenisleraar gestapt is om te vertellen dat ik in klas vijf niet zulke bijster goede cijfers haalde voor geschiedenis en hij vroeg zich af of ze daar niet iets aan konden doen. Dus is er met de unitleider besproken dat ik dus de kans krijg om een toets geschiedenis (of economie, daar stond ik ook laag voor) te herkansen. Naja ik was natuurlijk super blij, maar heb ook meteen aangegeven dat ik me daar niet zo heel fijn bij voelde tegenover de rest. Iedereen wil dat natuurlijk wel. Maar mijn docent geschiedenis zei dat dit aanbod speciaal op mijn situatie gebaseerd was (ik ben ieder jaar zonder problemen overgegaan, in de vijfde wel met twee 4,5-en maar dat mag gewoon) en dat ze er echt voor wilden zorgen dat ik dit jaar wel slaag. Ook werd mij gevraagd om dit niet te gaan rondbazuinen op school, het aanbod gold alleen voor mij.
Nu hadden mijn vriendinnen er al lucht van gekregen dankzij mijn mentor, dus vroegen ze natuurlijk wat er nou allemaal gaande was. Ik heb de situatie aan ze uitgelegd en ze reageerden ontzettend fel. 'Dit kan school niet maken, wij willen ook herkansen, waarom mag jij dat alleen' en dat soort dingen. Één zei zelfs dat ze het niet vond kunnen dat ik dat aanbod zou aannemen en dat ze dat zelf nooit zou doen omdat het niet eerlijk is. Daar ben ik het wel mee eens, maar ik zit er toch voor mezelf? Of kan ik dat echt niet maken?
Ik zie nu dat het best een lang verhaal is geworden, dus heel fijn als je zover gekomen bent haha.. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Wat zouden jullie hiermee doen? Wel of niet aannemen? En hoe leg ik dat uit aan mijn vriendinnen?
Mar
Leef je liefde, lief je leven.