Mijn rechterbeen bestaat bijna geheel uit littekens, haha. Allemaal door operaties. De kleintjes vallen niet zo op, die zijn bijna allemaal goed weggevaagd en zie je dus nauwelijks. Ik heb ook een super grote, die bijna de gehele zijkant van mijn been bedekt. Daar wordt wel veel naar gestaard als ik een kort broekje of jurkje aan heb. Ik vind dat eigenlijk niet zo'n probleem, behalve als mensen echt duidelijk opmerkingen of van die geluidjes gaan maken. Natuurlijk merk ik het wel, al die blikken, maar dat neemt mijn zelfvertrouwen gelukkig echt niet weg.
Ik zit er zelf echt totaal niet mee. Mijn littekens maken me echt tot wie ik ben en ik ben er ook gewoon een soort van trots op. Tuurlijk, sommige verdienen niet echt de schoonheidsprijs maar ik vind sommige littekens ook echt gewoon niet lelijk. Ik denk dat het gewoon heel persoonlijk is, hoe je over je littekens denkt. Bij mij zijn ze gewoon echt het bewijs van wat ik heb doorstaan, en dat dat nog te zien is vind ik persoonlijk heel fijn eigenlijk.
but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )