Ik was gisteren nogal onzeker over wat ik nou wil met mijn toekomst. Ik heb dat echt kei vaak, ook al plan ik altijd alles goed en haal braaf mijn diploma's etc. Ik heb gisteren dus het bericht gehad dat ik mijn tweede jaar in één keer heb gehaald en nu dus volledig op schema loop: met andere woorden, als ik zo door blijf gaan kan ik volgend schooljaar gewoon mijn bachelor halen. En dan heb ik gehaald wat ik moest halen voor mijn studie financiering en kan dat mijn keuzes niet meer beïnvloeden, omdat we dat toch niet meer krijgen. Nou is het veilige en meest logische plan dat ik een master nieuwe media ga doen, althans daar probeer binnen te komen. Of in Utrecht, of in Amsterdam om mij dan te gaan focussen op game analyse en narratie in games in verhouding tot andere media. Dat is namelijk hetgeen dat mij echt heel erg interesseert in mijn studie.
Nou, helemaal gepland en goed voorbereid lijkt het zo, maar ik weet niet of het echt is wat ik wil. Als ik mij afvraag wat ik wil, dan wil ik schrijven, zingen, performen, achter de schermen meehelpen aan een uitvoering, regisseren, de dramaturg uithangen en ik houd daar eigenlijk bar weinig tijd voor over als ik daarnaast ook nog die full time studie constant maar aanhoudt. Telkens zeg ik tegen mijzelf: Oké nog dit en dan mag je een tussenjaar doen, oké alleen nog dit, en dan blijf ik dat maar uitstellen om hele goede redenen. Na mijn examen was het de studiefinanciering en nu is het dat ik bang ben dat ik geen master meer zou kunnen doen na mijn tussenjaar, omdat ze mij dan misschien niet meer willen? Ugh, ik haal mij allemaal ramp scenario's in mijn hoofd, waarin ik eindig als een waardeloze zwerver of iemand die zijn hele leven bij zijn ouders woont. Ik ben niet iemand voor het huisje boompje beestje ideaal, ik wil succes en avontuur en leuke dingen doen, maar ik wil ook weer niet eindigen als een zwerver :')
Dus telkens ben ik in gevecht daarover met mijzelf, wat moet ik doen? Wat is verstandig? Hoe zorg ik ervoor dat ik gelukkig ben (gezien je daar toch echt zelf voor moet zorgen in het leven)?
Oké en nu komt het grappige. Of rare, of whatever. Ik ben gelovig opgevoed, dus ik bid vrij vaak tot hetgeen dat ik gewend ben God te noemen als ik alleen ben. En nu had ik gisteren dus gevraagd wat ik in vredesnaam moest doen en of ik een teken kon krijgen, iets om mij de juiste weg te wijzen. En toen werd er deze morgen toen ik net wakker was opeens aangebeld en werd mijn gloednieuwe opname microfoon die ik nodig heb om mijn eigen youtube kanaal met in eerste instantie mijn When Jily meets Frozen parodieën te maken en daarna in ieder geval When Stucky gets Tangled. Het rare is dat hoewel dingen wel vaker te vroeg worden bezorgd hier, hij nu echt dermate te vroeg is dat het haast niet kan... Super raar. Maar ja ik ben heel blij dat hij er is... Het voelt alleen een beetje raar :W
Maken jullie wel eens dergelijke rare dingen mee die je opeens toch even laten geloven in idk God, het lot, een andere hogere macht, hoe iedereen het wil noemen maakt eigenlijk niet zoveel uit wat mij betreft?
Happy Birthday my Potter!