• Een tijdje terug had ik al een topic geopend dat ik een ukulele wilde kopen, maar ik had dat toen niet gedaan, want eeuwig twijfels. Nu ben ik er weer over aan het denken, en ik heb mijn oog laten vallen op deze ukulele van de wehkamp. Hij is twintig euro.
    En voordat jullie gaan "mopperen" of reageren dat goedkope ukuleles slecht zijn etc, wil ik even dit meegeven: ik heb nog nooit ukulele gespeeld en ik ga het mezelf dus aanleren, en sure, als over een jaar blijkt dat ukulele spelen mijn leven en mijn roeping is, dan wil ik wel wat meer geld investeren in zo'n instrument, maar voor nu wil ik een goedkoop "prulletje" waar je toch al iets mee kunt.
    Mijn doel is dus eigenlijk op kot een beetje te pingelen. Want daar heb ik eigenlijk geen hobbies. Thuis speel ik graag cello (maar die ga ik niet mee nemen naar Leuven, want joehoe, een cello is ontzettend duur) en piano (uhm, die past niet eens in mijn kamer en een keyboard is super duur), en ik zing graag (juist, maar het zijn super dunnen muren, dus ik wil het mijn buren niet aandoen, lol).
    Dus bij deze zijn mijn vragen: is deze ukulele goed om mee te beginnen? En zal ik deze kopen, of niet, want ik twijfel er nog een beetje over. Het is zomaar een sprong in het diepe en iets nieuws, en daar ben ik altijd super huiverig voor, dus ik twijfel super hard.

    Edit; oepsiepoepsie, het is een super lang verhaal geworden. Sorry!

    [ bericht aangepast op 8 aug 2016 - 10:58 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niets weet van ukelele's, maar ik zou zeggen dat het voor 20 euro het proberen wel eens waard is. Indien hij dan toch niet zo goed is, maar je het wel echt heel leuk vind, kan je eventueel voor een prijsklasse meer gaan.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ukelele's zijn leuk. Maar eigenlijk weet ik er niet zo veel van. Ik weet wel dat mn zus ooit zo'n ding als van de aldi / lidl heeft gekregen, die was wel oke.

    Natuurlijk krijg je wss geen super kwaliteit, maar dat hoef je ook niet in t begin als je net begint lijkt me. K zou ffe googelen wat voor soort dingen een ukelele goed maakt, en dan gwoon kiezen wat je goed lijkt.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik heb even reviews over het model gegoogled en iedereen is het er zo ongeveer wel over eens dat hij een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, maar de snaren schijnen bagger te zijn en hij moet vrij snel weer gestemd worden. De meesten raadden dus aan er meteen nieuwe snaren bij te bestellen. Maar verder veel positieve comments erover dus c:


    Happy Birthday my Potter!

    Sowieso doen! Misschien vind je het wel helemaal niks en dan is het zonde om een ding van 50 euro te kopen!


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik denk niet dat Quizletters ukelele experts zijn, lol.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik denk niet dat Quizletters ukelele experts zijn, lol.


    Haha hoezo niet als ik vragen mag?


    Everything is illuminated by the light of our past.

    MORTALKOMBAT schreef:
    (...)

    Haha hoezo niet als ik vragen mag?


    Ja, idd. Sommigen kunnen toch ervaring ermee hebben? En dan, ook een onervaren iemand kan zeggen of het een goed idee is om zoiets te kopen, of niet.

    @Iedereen, bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik het ga doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Even de reviews checken ervan misschien, maar ik vind het geen verkeerd plan. Als jij denkt dat, dat een goed idee is moet je het zeker doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    GredWeasley schreef:
    Ik heb even reviews over het model gegoogled en iedereen is het er zo ongeveer wel over eens dat hij een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, maar de snaren schijnen bagger te zijn en hij moet vrij snel weer gestemd worden. De meesten raadden dus aan er meteen nieuwe snaren bij te bestellen. Maar verder veel positieve comments erover dus c:


    Dat is met vrijwel elk goedkoop snaarinstrument helaas, maar met ukeleles kan ik wel confirmen dat dit duizend procent het geval is. Ooit had ik uit impuls een ukelele van 120 euro gekocht, en kocht ik er voor de grap veel later eentje van 30 euro bij. Het ding is gewoon veel moeilijker qua snaren en stemmen dan de dure. Setjes snaren voor een ukelele zijn gelukkig niet zo heel duur, dus ik zou het gewoon doen! Ukelele spelen met een (dunne) plectrum is trouwens ook erg leuk. :Y)

    Edit: En het geluid is ook wat minder warm en hol dan een wat duurdere ukelele.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2016 - 13:18 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Vikernes schreef:
    (...)

    Dat is met vrijwel elk goedkoop snaarinstrument helaas, maar met ukeleles kan ik wel confirmen dat dit duizend procent het geval is. Ooit had ik uit impuls een ukelele van 120 euro gekocht, en kocht ik er voor de grap veel later eentje van 30 euro bij. Het ding is gewoon veel moeilijker qua snaren en stemmen dan de dure. Setjes snaren voor een ukelele zijn gelukkig niet zo heel duur, dus ik zou het gewoon doen! Ukelele spelen met een (dunne) plectrum is trouwens ook erg leuk. :Y)


    Ja, ik had inderdaad al gezien dat die snaren niet zo duur waren, maar ik heb besloten eens te kijken hoe het gaat, en ik kan alsnog die snaren kopen in een muziekwinkel.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Faelain schreef:
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niets weet van ukelele's, maar ik zou zeggen dat het voor 20 euro het proberen wel eens waard is. Indien hij dan toch niet zo goed is, maar je het wel echt heel leuk vind, kan je eventueel voor een prijsklasse meer gaan.


    Dit. En ukelele's zijn geweldig, wilde het altijd al spelen (:


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Aaaaaah, ik heb het toch gedaan. Ik ben super benieuwd!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt