sorry, beetje een zeiktopic maar ik moet het even kwijt
Ik ben het zo beu dat mijn ouders mij niet accepteren zoals ik ben en mijn interesses vooral niet accepteren. Ik ben niet zo van de top 40 en alles, mijn broertje is dit wel en die praat ook vaak over zijn muziek (veel rap ook) dat vinden mijn ouders prima. Mijn broertje gaat bijna wekelijks uit en drinkt dan redelijk veel (hij mag nog niet legaal drinken), maar als ik een biertje neem in de avond (ik mag wel legaal drinken) vinden ze dat belachelijk. Nu heb ik vandaag een ticket voor Don Broco (een alternatieve rockband) bemachtigt, super blij. Maar denk je dat mijn ouders daar blij mee zijn? Nee, ze vinden het belachelijk dat ik daarvoor naar Amsterdam wil in mijn eentje omdat zij nog nooit van die band gehoord hebben. Maar zodra ik tijdens het avondeten begin over muziek die ik leuk vind wordt ik afgekapt omdat zij het geen leuke muziek vinden.
En dit gaat met zoveel dingen zo. Ik ben steeds meer actief in de jongeren politiek, maar dat vinden mijn ouders verspilling van mijn tijd en ze geloven niet dat het wat voor mij is (wat het dus wel is, meerdere mensen hebben al gezegd dat ze vinden dat ik het heel goed doe). Volgende week ga ik naar Berlijn voor een grote bijeenkomst. Ik betaal alles zelf, maar nu moet ik met de trein naar het vliegveld en vroeg ik of ze dat wilde betalen maar dat vonden ze belachelijk. Terwijl ze wel de volledige vakantie van mijn broertje betalen.
Ik heb ook een heel leuk bijbaantje en het enige waar mijn ouders het over hebben is over hoeveel ik betaald krijg en of het wel wat voor mij is. Toen ik eindexamens had heb ik alsnog veel meegeholpen in het huishouden. Nu heeft mijn broertje toetsweek en hij hoeft niks te doen.
Ik wordt hier zo gek van, ze hebben altijd commentaar. Op mijn kleding, op mijn werk, op mijn vrijetijdsbesteding, op mijn vrienden.
Ik snap dat ze het misschien niet leuk vinden, maar waarom kunnen ze niet gewoon blij voor me zijn en me vrij laten in hoe ik wil zijn.
Iemand die dit herkent? Hoe gaan jullie er mee om?
L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one