• Er zit al een week een vlinder bij ons in huis, maar het vliegen gaat hem volgens mij niet heel erg goed af? Als je hem heel erg zacht aantikt dan vliegt hij niet weg, maar klappert alleen zijn vleugels. Ik heb hem een paar keer om zien vallen toen hij probeerde (denk ik?) te vliegen. Maar hij zat wel steeds 's avonds hoog op de muur en ik denk niet dat hij daar helemaal heen is gelopen. Vervolgens zat 'ie dan weer in de ochtend op de grond. Nu zit 'ie wel al enkele dagen alleen op de grond en niets meer.

    Wat moet ik nu met deze vlinder? Ik kan ook het soort niet vinden op internet en alles wat ik vind lijkt er op, maar je kan zien dat het niet dezelfde is. Ik kan hem ook niet buiten zetten, omdat ik dan weet dat 'ie binnen 0.2 seconde wordt gegrepen en hij leeft al een week binnen (ondanks dat de deur gewoon open is) en ik wil hem helpen, want hij is pretty. Ik heb gekeken wat vlinders eten, maar omdat het ook verschilt per soort kan ik er niet precies achterkomen. Rottende vruchten in m'n huis laten liggen heb ik overwogen, maar ik heb ze niet. Is gewoon een klein stukje appel neerleggen goed? Soms denk ik ook dat 'ie gewoon dood is, want dan beweegt 'ie alleen als je hem aanraakt.

    Ik kan hem ook niet doodslaan, want straks is het niets (en ik kan het niet over m'n hart krijgen). Help een vlinder in nood?



    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik zou zeggen, geef een klein stukje fruit, maar meer kan je niet doen denk ik. :/ Een stukje sinaasappel of een beetje banaan of zo. Ik denk dat suikerwater ook kan helpen. Als hij echt gewond is kan je denk ik niet veel doen.


    What would Emma do?

    Ik denk dat de raad hierboven mij zeer effectief is.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Suikerwater kan voor elke vlinder en ook voor bijen en zo. Dat helpt hem in ieder geval als hij verzwakt is.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Misschien dat je met behulp van deze tool kunt achterhalen welke vlinder het is? Als je dat weet kun je misschien opzoeken of dit soort vlinders vaker binnenzitten oid. Of dat het op het moment gewoon te koud voor hem is buiten. Idk..

    Verder: suikerwater of een schijfje sinaasappel / plakje banaan. Dat zie ik ook wel vaak in van die vlinderhuizen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb een klein stukje fruit afgesneden en naast hem gelegd. De voelsprieten gaan nog echt constant heen en weer, dus ik ben benieuwd.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ga dit volgen, want ik wil weten wat er met de vlinder gebeurt.
    Verder kan ik geen andere tips geven dan die al vernoemd zijn.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Team Red De Vlinder.
    Ik weet even snel geen advies maar ik ben heel benieuwd hoe het met deze kleine vriend afloopt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gibigianna schreef:
    Ik ga dit volgen, want ik wil weten wat er met de vlinder gebeurt.
    Verder kan ik geen andere tips geven dan die al vernoemd zijn.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    MT.
    Misschien kan je een aquarium maken voor je vlinder. Zonder water enzo maar met takjes etc? Dan heb je een vlinder huisdier!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    MT.
    Misschien kan je een aquarium maken voor je vlinder. Zonder water enzo maar met takjes etc? Dan heb je een vlinder huisdier!


    Een terrarium dus.


    Heaven is a place that we all have

    Aerate schreef:
    (...)

    Een terrarium dus.

    Ja dat. Ik was het woord kwijt hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja dat. Ik was het woord kwijt hahaha


    Haha. Is ook echt een klote woord.


    Heaven is a place that we all have

    Gibigianna schreef:
    Ik ga dit volgen, want ik wil weten wat er met de vlinder gebeurt.
    Verder kan ik geen andere tips geven dan die al vernoemd zijn.


    <3

    Gibigianna schreef:
    Ik ga dit volgen, want ik wil weten wat er met de vlinder gebeurt.
    Verder kan ik geen andere tips geven dan die al vernoemd zijn.


    Your make-up is terrible

    Ik heb een groot vermoeden dat het een nachtvlinder is, maar daar zijn er ongeveer 2000 soorten van, dus dat ga ik niet uitzoeken;p

    Verder weet ik bijna zeker dat het beestje aan het doodgaan is en dat weinig hem meer kan redden. Sowieso leven de meeste vlindersoorten niet meer dan een paar weken, dus ik zou er niet veel meer van verwachten. I'm sorry


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!