(zijn wenkbrauwen zijn btw echt goed (mannen hebben vaak niet super wenkbrauwen))
Als je wel de band wil laten bestaan, kun je doen dat het vrouwtje bij personeel zit, techniek of organisatorisch, management?
Met of zonder band kun je ze ook gewoon laten ontmoeten in een bar of kroeg, tijdens uitgaan bijvoorbeeld (heel normaal, heel herkenbaar) en dan kun je een leuke twist en spanning aanbrengen door origineel te zijn in de drama.
[ik ken Tokyo hotel niet, maar als er best veel ophef over alles is, alles wat ze doen, en alles opgeblazen, kun je doen dat hij een boek of verhaal wil schrijven over hoe het allemaal echt zit en hoe het allemaal is, niet zo romantisch blabla, gewoon realiteit. En dat hij niet kan schrijven, iemand inhuurt en dat is de woman ]
Mensen met wie je een klik hebt, zijn mensen waar je iets gemeen mee hebt. Dus als je een ontmoet-omgeving creëert waarin ze iets delen (wat ik nog nooit heb gelezen: ontmoeting op een begraafplaats > dood iemand) of een bepaalde interesse (naast elkaar bij voetbal wedstrijd, krijg je een heel echt verhaal. Daarbij ben je er super vrij in, omdat het alles kan zijn zolang het maar gedeeld is (groepje dat in een haaienkooi gaat).
Sommige voorbeelden zijn een beetje extreem of vergezocht maar het is om je te inspireren met originele ideeën te komen.
Voor de drama: het hang er een beetje vanaf wat voor verhaal je wilt. Wil je een boekenreeksje, dan is het: ze vinden elkaar niet leuk, dan wel, dan kunnen ze toch niet bij elkaar zijn en uiteindelijk komen ze toch bij elkaar.
Wil je iets anders probeer dan of een onverwacht (unhappy) einde of maak juist het verhaal anders. Focus met de drama niet op de relatie, maar op één van de personen, een probleem wat één van de twee heeft. Het probleem van één kan wel invloed hebben op hentwee, maar het hoeft geen probleem tussen hen te zijn.
Bijvoorbeeld een dierbare overlijdt, en het hoofdpersonage kan er haast niet mee omgaan. Dan schrijf je over zijn verdriet, woede, ongeloof en gemis, maar ook hoe die gevoelens afstand creëren in de relatie (of dat het juist voelt dat ze dichterbij elkaar zijn gekomen).
Heel veel succes, voor meer ideeën en brainstorm hoor ik het graag!