• Uitleg is misschien handig: ik had vandaag examen Nederlands en moest daarvoor allerlei stromingen leren, vooral in de literatuur en poëzie. Het expressionisme was daar één van. Ik heb al een tijd het gevoel dat ik een gedicht over iets moet schrijven, maar ik heb nooit de juiste woorden en emoties gevonden. Ik denk dat ik het nu wel gevonden heb. Ik geloof dat jullie zelf ook wel snappen waar het over gaat, maar de reden dat ik het zo onverbloemd heb verwoord is omdat het fenomeen ook gewoon niet bloemig is. Het is vuil en dat vuile moest van m'n hart af. Voor de mensen die niet goed weten hoe ze het gedicht moeten lezen, staat er onder de spoiler een getypte versie - ik het er een afbeelding van gemaakt omdat het makkelijker is met vorm te werken dan.



    BOEM KNAL
    en het is gedaan

    Vliegend metaal
    en soms zelfs mensen

    Geen hoop
    tenzij van mensen

    BOEM KNAL
    en het is gedaan


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Leuk gemaakt!

    Ik moest zelf ook een keer zo'n soort gedicht maken.. met alle woorden kriskras door elkaar. I like it :)


    Treat people with kindness

    Haha, jij hebt duidelijk bezette stad van Paul van Ostaijen moeten lezen/leren! Ik moest dat ook voor het examen van gisteren. Gelukkig kreeg ik bijna geen vragen erover op mijn examen want ik was er niet super in.

    Dit is echt heel leuk gedaan! ^^


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Haha, jij hebt duidelijk bezette stad van Paul van Ostaijen moeten lezen/leren! Ik moest dat ook voor het examen van gisteren. Gelukkig kreeg ik bijna geen vragen erover op mijn examen want ik was er niet super in.

    Dit is echt heel leuk gedaan! ^^


    Maar één gedicht daarvan, haha, Boem Paukeslag. ^^ Wij hebben er ook maar één vraag over gehad, godzijdank. :'D Dankjewel!
    @Nadine23: ook bedankt! c:

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 17:04 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried