Hey luitjes,
Ik was vanmiddag bij het boekenfestijn in Apeldoorn. Ik dacht dat jullie als rasechte Quizletters het wel leuk zouden vinden om te horen over een werkelijke zee van boeken. Dit was het eerste jaar dat ik hier naar toe ben gegaan, en hoewel het me een klein beetje tegen viel heb ik alsnog wat leuke boeken kunnen scoren.
De boeken bij het boekenfestijn kun je krijgen voor een zacht prijsje. Er zijn een heleboel verschillende afdelingen die variëren van roadmaps tot kookboeken. Ik ben zelf snel de Engelse sectie ingedoken, die helaas toch een beetje tegen viel. Weinig sci-fi. Veel tweede delen van series en dingen die mij niet echt aanspraken. Toch hebben we urenlang rondgesnord en boek na boek in handen gehad. Aldus hier, de opbrengst:
Nu zullen jullie bij een paar boeken wel denken: Uhhhhh WUT?
Laat me het kort toelichten. Mr. Darcy fifty shades? I know ik kon het dus ook niet laten staan. Om jullie alvast een klein voorproefje te geven:
"Dear Mr Darcy,
You may have difficulty removing my undergarments, as next time I have occasion to meet you, I do not intend to wear any.
Elizabeth"
Sense and sensibillity and seamonsters? Kennen jullie Pride & prejudice and zombies nog? Jap, dit is even batshit crazy. Weeral een kleine greep uit dit cultureel hoogstaande juweeltje:
“Beautifully indeed! But she does everything well. Have you seen her peel a banana? It is like listening to a symphony.”
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Maar alle gekkigheid aside. Gravity is een ontzettende aanrader voor alle lezers die houden van science fiction met een sterke vrouw in de hoofdrol. Ontzettend spannend dit boek! Shakespeare spreekt voor zich, ik ben een enorme fan. Metro 2033 is ook een sci-fi en the Phantom kennen jullie denk ik wel van de film. Aldus, een zeer geslaagde middag al zeg ik het zelf.
Zijn jullie ook naar het boekenfestijn geweest, of zijn jullie nu van plan om morgen zelf een kijkje te nemen? Morgen zijn ze nog open! En anders zijn er volgend jaar weer nieuwe kansen!
The truth is out there.