• Zoals de titel het al een beetje zegt, zit ik met een probleem en weet ik niet wat ik moet doen. Ik zit door enkele problemen in mijn privé leven in de put en dat zorgt er dan weer voor dat ik met een probleem zit waarvan ik niet weet hoe ik het op kan lossen en iedereen tevreden te houden.
    Dus ik zal beginnen bij het begin in de hoop dat iemand goede raad kan geven want ik zit echt met mijn handen in het haar.

Eind 2015 ben ik gestopt met de universiteit omdat het toch niets voor mij bleek te zijn. Al dat stilzitten en notities maken terwijl het niemand echt kan schelen of je aanwezig bent of niet. Geen vrienden hebben omdat ik niemand kende en ik heel moeilijk contact kan leggen was ook een hele grote factor om die beslissing te nemen. Maar goed.
    Eind december ben ik dus officieel gestopt met de universiteit en moest ik van mijn ouders naar werk zoeken. Iets wat ik ook volledig snap aangezien ik niet zomaar thuis wil zitten op de kosten van mijn ouders. Ik heb me dus aangemeld bij verschillende interim kantoren en alle partijen waar je je nog moet aanmelden voor een zoektocht naar werk. Ook heb ik verschillende keren gesolliciteerd maar dit zonder resultaat.

Op 4 februari, kreeg ik ook nog te maken met het feit dat mijn oma, langs vaders kant, met spoed was opgenomen in het ziekenhuis. Ze lag er aan de zuurstof, moest allerlei onderzoeken ondergaan en zag er alles behalve goed uit. Op zich is dit al vrij erg, maar het wordt erger als je weet dat mijn oma nog zorgt voor mijn zwaar gehandicapte tante. Zij is niet alleen blind, maar heeft ook een serieuze mentale achterstand. Iets dat dus heel zwaar is om voor te zorgen maar ze wil de zorg voor mijn tante ook niet uit handen geven.
    Wij moesten dus oplossingen zoeken voor mijn tante en dan nog de tijd vinden om naar mijn oma te gaan terwijl ik nog eens naar werk moest zoeken. Dit bracht voor mij dus wel de nodige stress omdat we te weten zijn gekomen dat mijn oma nog maar 25% longinhoud heeft en dit nooit zal verbeteren. Elke infectie, verkoudheid of iets in die aard dat ze oploopt, kan haar dus fataal worden.
    Op 10 februari mocht ze weer naar huis mits ze in maart wel op controle bleef komen.

Ondertussen bleef ik de komende weken nog steeds zoeken naar werk, maar ook dit zonder resultaat. Ik werd er stilaan helemaal gek van en had ook voortdurend ruzie met mijn ouders omdat ik al van eind december thuis zat en er maar niet in slaagde om werk te vinden. Ik deed nochtans echt mijn best maar kreeg gewoon de ene weigering na de andere. Dus de moed zakte al wat in mijn schoenen. Ik wilde werken, geld verdienen en sparen zodat ik een mooie toekomst kan hebben met mijn vriend.

Halverwege april kreeg ik van de VDAB de kans om een opleiding te beginnen om te kunnen werken in de maritieme sector. Bureauwerk om specifieker te zijn. Ze wisten alleen nog niet of ik die opleiding in mei of juli kon beginnen omdat het zo kort in tijd was.
    Uiteindelijk zou het dan voor juli zijn omdat mei blijkbaar volzet was. Maar goed, daar kon ik echt wel mee leven. Ik had de testen gedaan, kwam in aanmerking en was een uiterst geschikte kandidaat om die opleiding te volgen gezien mijn achtergrond. Maar goed.
    Het enige dat ze van mij verlangden was dat ik aan de slag zou gaan voor mijn rijbewijs. Iets wat ik, tot dat moment, nog niet had gedaan wegens te weinig interesse. Het doel was dus om zo snel mogelijk mijn rijbewijs te halen in de maand mei.

De maand mei brak aan en op 5 mei, kregen we te horen dat de zus van mijn opa gestorven was aan de gevolgen van een infectie. De begrafenis was op 13 mei en was voor mij echt hartverscheurend. Ik had altijd een goede band met mijn opa en de begrafenis bracht alles weer naar boven. Zijn zus was ook erg geliefd in de familie dus dat viel ook niet mee dat ze zo onverwachts is overleden. Dit duwde me nog dieper in de put.
    Dan 2 dagen later, op 15 mei kregen we bericht dat mijn oma nogmaals met spoed was opgenomen. Dit keer met gescheurd ribben en nog iets waar ik de naam niet meer van weet. Dit kwam door het vele hoesten omdat haar longen zo slecht zijn.
    Op 18 mei mocht ze weer naar huis.

23 mei, alweer telefoon. Mijn oma was voor de verandering met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Deze keer met een serieuze darmbloeding. Ze werd volledig onderzocht, kreeg zwaardere pijnstillers en bleek ook nog eens allergisch te zijn aan de contrastvloeistof voor de CT-scan. Dus mijn oma moest eerst medicatie krijgen om die allergische reactie tegen te gaan voordat ze een CT-scan kon laten nemen.
    De onderzoeken brachten verschillende zaken aan het licht. Zo zou mijn oma een bacterie hebben opgelopen, is gebleken dat ze een groot en meerdere kleine indeukingsfracturen heeft in haar rug en ook een breuk in staartbeen. Dit allemaal omdat ze was gevallen van haar hometrainer die ze moest gebruiken van de kinesist. De dokter zou zwaardere medicatie voor moeten schrijven omdat het nodig is.

Maar goed, al die ellende heeft er dus voor gezorgd dat ik eind mei nog steeds geen rijbewijs had. Maar ik weigerde om de moed op te geven dus heb ik impulsief, tussen al de ziekenhuisbezoeken in, beslist dat ik toch voor mijn theoretisch examen zou gaan op 8 juni.
    Ik heb mij dus volledig op die leerstof geworpen, tot ik op mijn oefenexamen 47 op 50 haalde. Je moet minstens 41 halen...De dag van het examen had ik 39, ik was er dus niet door.

Goed, ik belde naar de consulente van mijn opleiding en daar kreeg ik te horen dat ik echt wel moest zorgen dat ik mijn rijbewijs haalde want anders kon ik niet beginnen met mijn opleiding begin juli.
    Het probleem is echter dat als ik het deze keer niet haal, ik verplicht ben om 12 uur theorielessen te volgen ten bedrage van 100 euro. En dat heb ik dus niet. Een bijkomend probleem is wel dat, als ik niet door mijn theoretisch examen ben, mijn opleiding pas zal beginnen op 15 augustus. Wat dus wil zeggen dat ik weer ruzie zal hebben met mijn ouders omdat ik dan nog langer thuis zit.
    Maar goed, ik kwam woensdag dan thuis van mijn theoretisch examen om daar te horen te krijgen dat mijn oma, langs moeders kant dan, ook met spoed was opgenomen. Zij omdat ze weigerde om te eten en te drinken en omdat niemand haar aan mocht raken. Ze riep naar iedereen dat ze dood wilde en nog wat andere dingen die niet geschikt zijn om hier neer te pennen.

Mijn oma's liggen nu met twee in hetzelfde ziekenhuis, op dezelfde afdeling. Mijn oma langs vaders kant mag er vandaag normaal gezien weer uit maar de andere zal nog een tijdje moeten blijven. Ze heeft medische drainages gekregen om te plassen en om een grote boodschap te doen, ze krijgt zware medicatie om haar pijn te verlichten en haar wat kalm te houden. Nu vroegen de dokters of mijn oma, langs moeders kant, euthanasie wil. Maar voor zover wij weten heeft zij er nooit iets van gezegd en durven we het haar ook niet vragen omdat mijn oma licht dementerend is en wij nooit goed weten of ze helder is of niet. Zo heeft ze vorige keer ook gezegd dat Frankrijk onveilig was omdat alles daar plat gebombardeerd was.
    Maar ik dwaal af...

Nu weet ik niet wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik voor een tweede keer mijn theorie afleggen maar ik vrees dat ik er weer niet door ga zijn omdat ik zo in de put zit momenteel. Ik wil dus aan de ene kant wachten tot 15 augustus, want daar heb ik niet noodzakelijk een rijbewijs voor nodig, maar dat wil dan ook zeggen dat ik nog langer thuis zit en daar gaan mijn ouders niet mee kunnen lachen.
    En ik kan echt geen 100 euro betalen voor die stomme theorie lessen.
    Ik zit echt met mijn handen in het haar en kan wel janken want ik weet niet met wat ik nog goed kan doen en hoe ik het thuis moet vertellen. Ik wil ook niet langer thuis zitten maar niemand lijkt mij hier thuis te kunnen begrijpen.

Bedankt om trouwens alles te lezen...
    Meningen en raad is altijd welkom.

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

Hey, het is echt vreselijk om allemaal te lezen wat er aan de hand is. Ik heb echt compassie met je. In het najaar zijn mijn beide oma's vlak achter elkaar overleden, en daarna ben ik direct door gezwaaid in mijn blok en examens. Onnodig om te zeggen dat ik al mijn examens gebuisd heb.
    Dus, de raad die ik je mee kan geven is dat je het beste met je ouders overlegd of je toch niet in augustus je opleiding mag doen, zodat je toch meer tijd neemt voor je theorie en je rijlessen, en niet allerminst belangrijk: je mentale gezondheid.
    Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Heel veel sterkte!

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Ah dat is allemaal echt super rot. Ik raad je aan om niet bij de pakken neer te gaan zitten met je rijbewijs. Het is 99,9% van de tijd niet zo dat je dat je het niet haalt omdat je het niet kan, maar omdat ze dat examen heel raar hebben gemaakt. Van alle kanten zijn er ook superveel klachten over, en je moet echt net mazzel hebben. Ik heb er ook 3 keer over moeten doen. Dus ik raad aan om niet te veel te stressen en je te focussen op hoe de vragen zijn gesteld. Ik geloof er wel in dat je de stof wel kent. Ik snap waarom je die 100 euro niet erin wil stoppen, maar dat hele rijbewijs halen is een zuur gedoe waar je door heen moet. En trust me je gaat ontzettend opgelucht zijn als je het eenmaal in de pocket hebt. En het is nog helemaal niet uitgesloten dat je het niet gewoon de tweede keer lekker haalt. (:

Wel rottig van je ouders, ik begrijp ze maar door de omstandigheden kan jij niet ook alles op sneltreinvaart doen. Probeer wel genoeg rust te nemen. En je ouders moeten er maar genoegen mee nemen dat jij bepaalt hoe je je leven in deelt, en niet zij.

Ik wens je echt ontzettend veel succes en ik ga heel hard voor je duimen met het rijbewijs gebeuren. Als je wil praten weet je met ook altijd te vinden. (:

The truth is out there.

Patholoog schreef:
    Hey, het is echt vreselijk om allemaal te lezen wat er aan de hand is. Ik heb echt compassie met je. In het najaar zijn mijn beide oma's vlak achter elkaar overleden, en daarna ben ik direct door gezwaaid in mijn blok en examens. Onnodig om te zeggen dat ik al mijn examens gebuisd heb.
    Dus, de raad die ik je mee kan geven is dat je het beste met je ouders overlegd of je toch niet in augustus je opleiding mag doen, zodat je toch meer tijd neemt voor je theorie en je rijlessen, en niet allerminst belangrijk: je mentale gezondheid.
    Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Heel veel sterkte!

Wat rot voor je :/
    Nee, ik snap dan best dat je er niet door was.
    Maar het probleem is dat mijn ouders echt van de oude stempel zijn. Ik help, nu dat ik nog thuis ben, mee in het huishouden. Dat wil zeggen stofzuigen, dweilen, afwasmachine inladen en uitladen, de was, soms ook koken en af en toe ook nog babysitten. Maar mijn ouders zijn op dat gebied niet echt begripvol. Ze waren al best boos op me toen ik zei dat mijn opleiding pas in juli zou beginnen in plaats van mei. Terwijl ik daar echt niets aan kon doen.
    Ik was misschien aan het denken om desnoods tijdelijke werkopdrachten te aanvaarden zodat ze ook zien dat ik moeite wil doen. Alleen weet ik niet of ze dit gaan aanvaarden omdat ze zo streng zijn.

Hawke schreef:
    Ah dat is allemaal echt super rot. Ik raad je aan om niet bij de pakken neer te gaan zitten met je rijbewijs. Het is 99,9% van de tijd niet zo dat je dat je het niet haalt omdat je het niet kan, maar omdat ze dat examen heel raar hebben gemaakt. Van alle kanten zijn er ook superveel klachten over, en je moet echt net mazzel hebben. Ik heb er ook 3 keer over moeten doen. Dus ik raad aan om niet te veel te stressen en je te focussen op hoe de vragen zijn gesteld. Ik geloof er wel in dat je de stof wel kent. Ik snap waarom je die 100 euro niet erin wil stoppen, maar dat hele rijbewijs halen is een zuur gedoe waar je door heen moet. En trust me je gaat ontzettend opgelucht zijn als je het eenmaal in de pocket hebt. En het is nog helemaal niet uitgesloten dat je het niet gewoon de tweede keer lekker haalt. (:

Wel rottig van je ouders, ik begrijp ze maar door de omstandigheden kan jij niet ook alles op sneltreinvaart doen. Probeer wel genoeg rust te nemen. En je ouders moeten er maar genoegen mee nemen dat jij bepaalt hoe je je leven in deelt, en niet zij.

Ik wens je echt ontzettend veel succes en ik ga heel hard voor je duimen met het rijbewijs gebeuren. Als je wil praten weet je met ook altijd te vinden. (:

Ja, ik baalde echt enorm dat ik 2 puntjes te kort had. Ik wou het eigenlijk vandaag opnieuw doen, maar dat was voor mijn oma in het ziekenhuis lag en voordat ik wist dat als ik het na de tweede keer niet haalde die theorielessen moet doen. Daarom dat ik meer tijd nodig heb om mijn theorie te halen.
    Ik moet er sowieso nog over praten met mijn ouders, al denk ik dat mijn moeder het sneller zou begrijpen dan mijn vader. Nu is het voor mij gewoon even de goede moment af wachten. Want ik denk dat ze beiden ook gefrustreerd rond lopen omdat hun moeders in het ziekenhuis liggen.

Jeetje wat een rotsituatie zeg!
    Ik heb niet echt iets toe te voegen aan wat er eerder gezegd is, dus eigenlijk kan ik je alleen maar heel veel sterkte en succes wensen. Het is oprecht heel knap dat je je zo sterk weet te houden. Probeer vol te houden en uiteindelijk komt het vast goed. (:

~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

Kun je niet werken als verkoopster of ober ?

In belgie heb je daar geen diploma voor nodig enkel woon jij in nederland.....
    Dat is weer een andere land dan mijn land .....

Ik wens je veel sterkte met je oma's en ik duim dat je werkt vind (Y)

Heb je geen vrienden waar tijdje kunt logeren ?
    Ik vind dat je ouders zo moeilijk mee doen ....

[ bericht aangepast op 10 juni 2016 - 19:19 ]

Ik heb het je al gezegd en ik denk dat het een redelijk advies is. Ik zou gewoon de moed bijeen schrapen en nog eens examen gaan maken. Het moet er toch een keertje van komen. Oefen nog eens een paar keer en ga. Is het weer een slechte uitslag, dan is het zo. Het is geen garantie dat als je nu nog lang ligt te piekeren je dan betere punten gaat halen. Gewoon even de focus leggen op de theorie en dan knallen. Dat komt echt wel in orde. Ik geloof in je!

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury