Dat is (blijkbaar) een correcte Nederlandse zin. :'D
Mijn moeder heeft een puzzelboekje en scheurde er voor mij een pagina met "zoek de fout" uit. In een van de zinnen stond dat een "toreadoor" - geschreven met twee o's, wat de echte fout was - een show "versjteerde" - wat ik er zeer merkwaardig uit vond zien, maar waar ik ook niets beters van kon maken door maar één letter weg te strepen. En dat hoorde zo, want het staat in woordenboeken en op woorden.org: versjteren - door vervelend gedrag verpesten, verstieren, verzieken. Ik was nogal verbaasd, want er zijn niet heel veel Nederlandse woorden die ik nog nooit heb gezien of gehoord en die sjt combo ziet er voor mij toch echt uit als een mini-keyboardsmash.
Andere mooie woorden uit deze puzzel: sinecure, contreien, plenair, stringent. Deze hebben minder gelijkenis met een typfout, gelukkig.
Zijn jullie recent nog onbekende Nederlandse woorden tegengekomen? Wat is een woord dat jullie er echt uit vinden zien alsof het fout gespeld is?
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan