Want het boeit niemand hoe het met me gaat.
School vergt zoveel energie van mij, dat wanneer ik thuis kom ik er helemaal doorheen zit. Ik heb het fut niet meer om dingen te doen en ben blij met mijn beetje vrije tijd, maar mijn ouders denken daar anders over. Zij vinden dat ik wel wat meer kan doen als ik thuis kom, maar ik kán het niet. Mijn moeder noemt me zelfs lui (!)
Als ik thuis kom ga ik meteen op de bank liggen, omdat mijn energie tot minder dan 15% is gezakt door school. Ik doe een koksopleiding : maandag en vrijdag doe ik stage en moet ik om 5.30 op. Deze dagen 'werk' ik tot 3 uur en daarna ga ik naar huis. Soms ga ik nog wel eens mee boodschappen doen, maar daarna lig ik uitgeteld op de bank. Dinsdag heb ik 's avonds les van 12.05 tot 20.00 uur(wat soms wel eens uitloopt tot 20.30/21.00). Woensdag van 8.30 tot 13.45. Ook deze dagen zijn wel zwaar, omdat ik alleen maar loop. Donderdag vind ik zelf de zwaarste dag (8.30 - 17.20) omdat dit de hele dag theorie is. Ik vind de opleiding erg leuk en wil het ook afmaken, maar ik kan daarnaast weinig doen omdat ik dus zo moe ben.
Goed... mijn ouders accepteren dit dus niet en willen dat ik meer ga doen, maar om eerlijk te zijn loop ik op de toppen van mijn tenen om de dagen door te komen. Ik voel me helemaal niet zo gelukkig als dat ik me voor doe (heb dinsdag op school zwaar zitten janken) maar wil mijn ouders hier niet ook mee lastig vallen, aangezien ik blijkbaar al een last op zich ben. Ik heb het moeilijk om dingen die de laatste jaren zijn gebeurd een plek te geven en voel mezelf daar ongelukkig door worden, maar zoals ik al zei wil ik mijn ouders er niet mee lastig vallen.
Mijn ouders vinden me dus lui om het weinige dat ik doe in huis, maar ik ben NIET lui, ik heb de kracht en het fut ee gewoon niet voor. Dat probeer ik ook duidelijk te maken, maar omdat mijn vader de hele week werkt en mijn moeder markten draait, mag ik niet zeuren dat ik het moeilijk heb. Zien zij dan niet in dat ik hele dagen moet lopen en dat het te zwaar voor me is om thuis dan ook te helpen, evenals op markten?
Wat doe ik fout dat ze me zo uitkotsen... ik heb gewoon de energie niet meer... Ik zou willen dat ik wél kon helpen in huis en met plezier mee ga naar markten, maar het lukt me niet. Ik kan het gewoon niet, maar het wordt niet geaccepteerd...
My life is a fucking mess...
Ik heb voor maandag een afspraak staan bij mijn psycholoog. Dit betekend dat ik sowieso pas rond 6 uur thuis ben, dus dan helemaal doodop thuis kom... Vraag me af hoe mijn ouders daar dan weer op tekeer gaan...
Mijn moeder heeft met net ook echt pijn gedaan. Ze vroeg het nummer van mijn psycholoog en ik vroeg waarom. Haar antwoord: Ik ga aan hem vragen of je begeleid kan wonen.
Bam... auw... Ik ben een mislukking. Een teleurstelling voor mijn ouders en volgens mij ben ik het niet waard om gelukkig te zijn en te leven... Wat moet ik toch doen
[ bericht aangepast op 26 mei 2016 - 11:28 ]
Ich liebe dich 27.12.23