Ja. Help. Ik zit dus al twee maanden thuis omdat ik geen werk kan vinden. Ben overal al 'te oud' of ik krijg helemaal geen reactie. Nu kreeg ik de kans op voor de vakantie weer bij mijn oude werk terug te komen, in Drenthe, terwijl ik zelf in Utrecht woon. Zou dan bij een collega kunnen blijven slapen. Helemaal leuk, dus ik gebeld en ze zou me wat informatie opsturen over de uren en dan kon ik kijken of ik dat wat vond.
Diezelfde dag word ik 3(!) keer uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Inmiddels heb ik er twee achter de rug en ik hoef bij allebei alleen nog maar 'ja' te zeggen voor een baantje in de omgeving voor gemiddeld 24 uur met mogelijkheid op bijbaan als de zomer voorbij is. Morgen nog een sollicitatie en ik hoop stiekem dat dat niets is, want ik vind de keuze nu al zo moeilijk.
Nu is mijn probleem - ik weet eigenlijk wel zeker dat ik niet terug naar mijn oude werk ga. Heb maandag wat info gehad en het gaat maar om 15 uur. Nadat ik uitgenodigd was heb ik meteen een mail gestuurd naar mijn oude werk om ze even te laten weten dat ik nog twijfel nu ik hier aan het werk zou kunnen. Maar daar heb ik nooit een reactie op gehad. Afgelopen maandag kreeg ik van een hoofdkantoor van dat werk al een rooster waar ik ingepland sta, maar nog steeds geen reactie van de 'leidinggevende', zeg maar.
Kan ik het nog wel maken om nee te zeggen? Het voelt zo raar. Vooral omdat ik iedereen daar gewoon ken. Ben ik niet bijna verplicht daarheen te komen, ook al is er nog niets getekend en heb ik officieel nog geen ja gezegd? Er is wel al een rooster voor een hele maand. What to do?
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen