Het is al vrij laat op de avond, maar dit moet even van me af. Ik kan het niet meer is veel gezegd, maar het zit eraan te komen. Ik kan het nog net. Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben, lopen de tranen dan ook over m'n wangen.
Zoals velen onder jullie weten, zat ik begin 2015 heel erg met mezelf in de knoop. Op school en thuis ging het niet goed, waardoor ik dingen op anderen ging afreageren, waardoor zij kwaad werden op mij (logisch), waardoor ik dingen op mezelf ging afreageren en ik ben begonnen mezelf te snijden. Dit resulteerde in de put voor mezelf nog dieper graven, waardoor het nog slechter ging en de cirkel weer begon.
Nu goed, daar ben ik dus uitgeraakt. Alleen. Ik heb altijd min of meer hulp van anderen afgeslagen, ik wil dingen alleen doen. Niet omdat ik mezelf beter acht, maar omdat ik anderen niet wil opzadelen met mijn miserie. Ik wil niet dat anderen zich zorgen maken om me en dingen laten vallen voor mij. Ik heb destijds alle hulp afgeslagen en mezelf erbovenop getrokken. Door het afslaan van hulp heb ik nogal wat vijanden gemaakt - vijanden is een groot woord, maar heb ik er sommige relaties niet echt op verbeterd.
Goed, dat is dus verbeterd en ik heb toen ook zoveel mogelijk mijn excuses aangeboden, maar nog steeds kan ik die mensen niet recht in de ogen kijken. Ik durf het niet, bang dat ze me een blik van verachting gaan toewerpen. Hetzelfde geldt op het internet en ook hier op Q: ik durf geen mensen meer aanspreken, bang dat men me een dramaqueen gaat vinden, dat ik een zeiker ben, dat ik, zo'n nutteloos, klein, onbelangrijk persoon, me teveel gaat opdringen bij de andere, belangrijke users hier, in mijn gedachten mensen die me helemaal niet willen zien of ruiken.
Ik wil niet weer in dezelfde situatie terecht komen, maar ik ben zo bang dat ik er al in zit - dat ik er nooit uit geraakt ben. Ik kan niet meer zo knokken, ik wil niet weer dingen die ik graag doe laten vallen omdat ik een put voor mezelf graaf. Dat heb ik vorige keer al gedaan, ik wil het niet nog eens. Maar wat kan ik er tegen doen? Wat, in godsnaam, moet ik ermee aanvangen? Ik weet het niet meer. Als me erdoor knokken, slaan en vechten me klaarblijkelijk toch niet heeft geholpen, wat kan ik dan nog doen? Wat moet een mens nog meer doen?
Ik verwacht geen antwoord van jullie, het zijn gewoon de vragen die door mijn hoofd spoken, tezamen met de angst dat mensen me verachten, verafschuwen, me liever kwijt dan rijk zijn. Ik wil dit niet meer.
[ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 22:35 ]
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried