Ik heb een idee voor een verhaal. Het is nogal anders en gedurfd om over een bestaande terroristische groep te schrijven... (Ik zou eerst over de IS schrijven, maar door gebrek aan kennis heb ik een fictieve terreurgroep bedacht) Ik vraag me alleen af of het in de smaak zou vallen, en mensen geïnteresseerd zijn om het te lezen...
Geef alsjeblieft je mening, en of het interessant lijkt, of enkele tips.... Als je geen zin hebt in een uitgebreid antwoord, laat je mening dan even achter op de poll. Voor de mensen die wel nieuwsgierig zijn maar het niet zouden lezen; kunnen jullie me ook vertellen waarom? Welk element ontbreekt er/moet er juist bij komen?
Het wordt deze samenvatting (met de fictieve terreurgroep):
Het is 2025. Het is een terroristische groep die zichzelf ‘De Disunity’ noemt, gelukt om Nederland te veroveren. Leden uit de overheid zijn bruut uitgemoord door mensen uit eigen land. Verraders zijn het. Deden alsof ze tegen de Disunity wilden vechten, maar wachtte gewoon af op de juiste plaats en tijd om hun landgenoten uit het spel te werken. Er werd een nieuwe regering gevormd. Terroristen, want het zijn echte barbaren die er alles aan zullen doen om de macht te behouden, kwamen aan het hoofd te staan en voerden hun wetten in. Het volk werd bang. Sommigen volgden braaf de regels uit angst om vermoord te worden. Sommigen kwamen in opstand.
In deze wereld groeit de 17-jarige Jasmin op. Voordat de Disunity haar leven op zijn kop zette, genoot ze volop van haar vrijheid.
De liefde speelde een grote rol in haar leven.
De oorlog die er ontstaat door deze nieuwe regering, komt hier bruut tussen en scheidt Jasmin van haar vriend.
Ze begint een gevaarlijk project en gaat op zoek naar mensen die in opstand willen komen tegen deze onmenselijke verdeeldheid.
Ze komen in het geheim bij elkaar, en verzamelen op een geheime plek wapens, ammunitie, kogelvrije vesten etc.
Alles om klaar te zijn voor de strijd. Jasmin wilt niet zo leven.
Ze wilt bij haar vriend zijn; vrijheid ervaren zoals Nederland daarvoor bedoeld was.
Zo komen steeds meer mensen in opstand, en in 2030 begint er een bloederige oorlog.
Wie is er sterker? Wie geeft niet op?
Een verhaal over oorlog, geloof, hoop en liefde.
[ bericht aangepast op 13 april 2016 - 20:49 ]