• Het is 2100 en de mensheid is bijna uitgestorven. De aarde is jarenlang door de mensheid vergiftigd. Fabrieken die chemisch afval in de zee loosden, auto’s die te veel CO2 uitstootten waardoor de ozonlaag nog maar een fractie is van wat het was. De aarde is niet het enige wat is aangetast, ook de mensheid is vergiftigd. Er worden maar weinig kinderen geboren doordat veel mannen en vrouwen onvruchtbaar zijn geworden.
    Om de mensheid te redden is er het Vruchtbaarheids-programma opgezet. Vruchtbare jongens en meiden worden naar een groot ruimteschip gestuurd om daar verder te worden getest of ze gezond zijn. Zodra blijkt dat zij gezond zijn worden ze naar een kolonie op de maan gestuurd om daar een gezin te stichten met een partner uitgezocht door het programma. Het is strikt verboden om met anderen te paren.

    Vijf jaar na de ingang van het Vruchtbaarheids-programma is Anna één van de meiden die nog vruchtbaar is en kans heeft op een beter leven. Lukt het haar zich te binden met een man waar ze niet van houdt en zich aan te passen naar de normen en waarden op de maan?

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 17:33 ]


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Het is strikt verboden om met anderen te paren. Je zegt het alsof wij dieren zijn haha (':


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    CanisRupus schreef:
    Het is strikt verboden om met anderen te paren. Je zegt het alsof wij dieren zijn haha (':


    Je lijkt te denken dat we geen dieren zijn? (wbw)

    Ik zou het lezen, maar ik heb momenteel geen tijd. Het idee is wel heel interessant! (:


    What would Emma do?

    CanisRupus schreef:
    Het is strikt verboden om met anderen te paren. Je zegt het alsof wij dieren zijn haha (':[/quote
    Haha een beetje wel he? Ik had nogal moeite die zin te formuleren.

    "Het is strikt verboden om met anderen kinderent te krijgen." Klinkt weer zo.. Kinderlijk?


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Klinkt interessant! Ik heb lang geen verhalen meer gevolgd hier op Q maar ik ga het weer eens proberen, beginnend bij jouw verhaal! :3


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    Klinkt interessant! Ik heb lang geen verhalen meer gevolgd hier op Q maar ik ga het weer eens proberen, beginnend bij jouw verhaal! :3


    Ah leuk!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik heb de Proloog vervroegd online gezet!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Zou je er niet beter:
    Het is strikt verboden om je voort te planten met anderen.
    of
    Het is strikt verboden om seksuele handelingen met anderen te beoefenen.
    van maken?

    Salamon schreef:
    Zou je er niet beter:
    Het is strikt verboden om je voort te planten met anderen.
    of
    Het is strikt verboden om seksuele handelingen met anderen te beoefenen.
    van maken?


    Ik vind je tweede zin erg mooi, die ga ik gebruiken. Dankjewel!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Hoofdstuk 1.1 staat ook online!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik vond het juist wel wat hebben hoor!
    Zo'n programma is volgens onze standaarden natuurlijk heel erg extreem en best wel dehumanizerend. Ik vond die vervreemding van het woord 'paren' daar heel goed bij passen, juist omdat het in onze ogen niet echt.. 'klopt'. Desondanks is dit ook goed, natuurlijk. (:


    Tijd voor koffie.

    Literatuur schreef:
    Ik vond het juist wel wat hebben hoor!
    Zo'n programma is volgens onze standaarden natuurlijk heel erg extreem en best wel dehumanizerend. Ik vond die vervreemding van het woord 'paren' daar heel goed bij passen, juist omdat het in onze ogen niet echt.. 'klopt'. Desondanks is dit ook goed, natuurlijk. (:


    Ik heb het denk ik wel 100 keer veranderd. Wel, niet, wel, niet, wel en nu weer niet. Aan de ene kant kon het er wel bij, maar aan de andere kant is het ook weer niet echt paren. Ja, idk


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Oh, het was niet bedoeling om ongewilde kritiek te geven hoor of je aan te vallen! Het was eerder, ik zag de reacties en ik vond jouw eerste zin ook wel tof.


    Tijd voor koffie.

    xClaudiaaa schreef:
    (...)

    Ik heb het denk ik wel 100 keer veranderd. Wel, niet, wel, niet, wel en nu weer niet. Aan de ene kant kon het er wel bij, maar aan de andere kant is het ook weer niet echt paren. Ja, idk


    Misschien moet je rekening houden met wat jij in je gedachten had. Wil je het natuurlijk houden? Of wil je doorgaan in het idee van 'programma' (want het is een programma wat uitgevoerd wilt) en in mijn ogen is een programma sowieso al onnatuurlijk en dan past paren er wel weer beter bij.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Aangezien ik dit ook ga proeflezen en het verhaal mij ook trekt, neem ik een abo. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Standal schreef:
    (...)

    Misschien moet je rekening houden met wat jij in je gedachten had. Wil je het natuurlijk houden? Of wil je doorgaan in het idee van 'programma' (want het is een programma wat uitgevoerd wilt) en in mijn ogen is een programma sowieso al onnatuurlijk en dan past paren er wel weer beter bij.

    Dat is een beetje wat ik wilde zeggen, maar ik verpak ik het in veel te veel woorden :p Het statische vind ik in 'paren' meer terug dan 'seksuele handelingen beoefenen', denk ik. Dat is heel erg expliciet en menselijk.
    Desondanks is het allebei goed, natuurlijk.


    Tijd voor koffie.