Dus, ik heb toetsweek.
En natuurlijk ben ik heel braaf aan het leren een of twee dagen van te voren, but okay.
Ben de hele dag bezig geweest met Versterkt Engels, Wiskunde B (de toets is een keuzeonderwerp van wiskunde D, urgh) en mijn Nederlands betoog, en toen dacht ik om 22.00 "Laat ik maar eens aan geschiedenis gaan beginnen, tot 22.30 o.i.d."
Ik heb de toets geschiedenis dinsdag, en dan ook economie ja, ben echt te laat begonnen, ik weet het.
Maar ik maak dus een samenvatting van hoofdstuk 5 van geschiedenis, dat gaat over Karel V.
Ik dacht: "Hey, weer een Karel", want in de vorige hoofdstukken kwamen er ook allemaal Karels voor, Karel de Stoute, Karel de Grote, Karel Martel, Karel weet ik veel wie. Dus ik ging even bladeren door mijn samenvatting en toen kwam ik Karel VII tegen.
Karel VII blijkt dus ergens geleefd te hebben tijdens de Honderdjarige oorlog, da's dan tussen 1337 en 1453. Karel V werd echter op 15 januari 1500 geboren.
Ik vond dit best wel grappig en apart, dus ik dacht, laat ik dit geschiedenisachtig iets even met jullie delen! Ik vind het best wel vervelend, dat Karel VII ouder is dan Karel V, maar nu weet ik zeker dat ik dit niet meer vergeet op mijn toets :')
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly