• Ik zou graag een verhaal in het Engels willen schrijven. Nu ben ik dus ook best wel goed in Engels maar alsnog zou ik het graag nog gecontroleerd willen hebben wat ik schrijf. Weet iemand misschien een goede site daarvoor?

    Je kan altijd gebruik maken van de beta's op Q?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Joah. Beta's. Of je doet een oproep voor iemand die je wil helpen, hier of op Wattpad ofzo. (:


    The truth is out there.

    En sowieso heel veel oefenen.
    Of zelf lezen (maar dan raad ik wel eerder boeken aan, gezien fanfics niet altijd foutloos zijn)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Zoals hierboven al werd gezegd is Quizlet een goede site, haha. We kijken ook Engelse hoofdstukken na. ^^

    Verder zou ik het niet weten, eigenlijk. Er zijn voor zover ik weet geen websites waar je gratis grote stukken tekst kunt laten nakijken. Je zou wel op Engelstalige fora of websites op zoek kunnen gaan naar iemand die zin heeft om één op één je verhaal te bèta'en, maar ik kan me voorstellen dat dat nog best wel lastig kan worden, zeker als je verhaal geen fanfic is. Ik zie weleens oproepen voor bèta's op Tumblr, dus wie weet werkt dat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Direct vanuit het Engels schrijven, veel Engelse boeken lezen en inderdaad, je kunt gebruik maken van de beta's hier. En lees je tekst kritisch na, vraag je bij iedere zin af: is dit Engels-Engels, of is dit Nederlands-Engels? Kan dit op een beter manier geschreven worden? Uiteraard, buiten de normale spellingscheck, maar die zou je in het Nederlands ook uitvoeren. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt