• Hoi hoi,

    Op Hebban worden fantasy, horror- en sf-auteurs gezocht die een essay van hooguit 600 woorden willen schrijven om een bepaald aspect uit hun boek te belichten.
    Deze artikelen komen op Hebban. Het gaat dan om beschrijvingen van landschappen, samenlevingsvormen, flora, fauna, het godenrijk, cultuur, handelsverhoudingen... nou ja eigenlijk elk onderwerp dat je kan bedenken.

    Ik wil hier ook graag meedoen met Luotisade (al weet ik nog niet het onderwerp), maar ik was eigenlijk wel heel benieuwd wat voor 'onderzoeksvraag'/onderwerp jullie zouden kiezen als het jullie verhaal betrof. ^^

    Misschien krijg ik er inspiratie van haha, er zijn zoveel mogelijkheden. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als ik een aspect uit mijn verhaal Arabella zou belichten, dan was het hoe er in de patriarchale wereld van Agrea werd omgegaan met vrouwen die ambitieus of gewoonweg erg machtig zijn.

    Bij mijn verhaal Zoet Water zou ik eerder kiezen hoe de Nawthariänen (een volk van Kelpies) staat tegenover de mens (dat zij als een minderwaardig wezen beschouwen) of ik zou hun religie (en daarmee samenhangend matriarchale samenleving) bespreken.


    The soul needs autumn.

    De cultuur denk ik, of samenlevingsvormen aangezien die me eigenlijk het meest aanspreken van mijn eigen verhaal en ik daar ook het langst over na heb gedacht.


    We've lived in the shadows for far too long.

    saorsa schreef:
    Als ik een aspect uit mijn verhaal Arabella zou belichten, dan was het hoe er in de patriarchale wereld van Agrea werd omgegaan met vrouwen die ambitieus of gewoonweg erg machtig zijn.

    Bij mijn verhaal Zoet Water zou ik eerder kiezen hoe de Nawthariänen (een volk van Kelpies) staat tegenover de mens (dat zij als een minderwaardig wezen beschouwen) of ik zou hun religie (en daarmee samenhangend matriarchale samenleving) bespreken.

    Ah, wat een interessante onderwerpen zeg. (:
    Vooral de opinie van de Nawthariäenen over de mens lijkt me heel interessant. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Magari schreef:
    De cultuur denk ik, of samenlevingsvormen aangezien die me eigenlijk het meest aanspreken van mijn eigen verhaal en ik daar ook het langst over na heb gedacht.

    Cultuur is heel breed, haha. Is er een onderwerp dat je het meest hebt uitgedacht? ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik denk dat ik eerder voor iets psychologisch zou opteren: de beweegredenen en motieven van mijn personages, aangezien ik niet echt een eigen wereld op poten heb gezet en zelf realisme boven fantasy verkies. Dus dan kan ik dat ook niet echt onderzoeken, terwijl het emotionele conflict toch wel de stuwkracht is van het verhaal en ik dat het meest heb uitgedacht. Mijn essay zou eerder van zo'n aard zijn (:

    [ bericht aangepast op 11 maart 2016 - 11:53 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nou ja, het fantasyverhaal dat ik nu aan het plotten ben bevat draken, dus daar valt altijd wel iets over te zeggen. :Y)

    Niet alleen hoe die draken er dan uitzien, maar ook hoe ze bijvoorbeeld in de voedselketen passen. Hoewel er ook een vorm van magie bestaat, wat ik al een stuk verder heb uitgewerkt en dus misschien op dit punt zinniger zou zijn als onderwerp. Of de verhoudingen tussen de twee koninkrijken, of de manier waarop bestuurlijke macht wordt verkregen/verdeeld, of de positie van LGBTQ mensen in de samenleving.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Als ik een essay over Schimmenspel zou schrijven, zou ik het denk ik doen over Ravana aanbidders ^^


    Happy Birthday my Potter!