Hoi allemaal,
Ik had van 11 januari tot en met 18 januari toetsweek. De maatschappijleer toets had ik op de eerste dag, 11 januari dus al. De docent die ik voor maatschappijleer heb, is met pensioen gegaan, de vervangende docent is nu al 3 weken ziek. Er is nog een maatschappijleerdocent, die de toets van mijn klas zou na kijken. De helft van de klas heeft al een tijdje zijn of haar cijfer. Ik behoor tot de helft die het cijfer nog niet heeft.
Nu komt het probleem met de herkansingen. Je kunt je sinds vrijdag al inschrijven voor de herkansingen, en ze sluiten morgenmiddag om 17.00. Ik zit tot 16.30 op school en ben om 17.00 nog niet thuis, dus vanavond is eigenlijk mijn enige kans om de herkansing aan te vragen.
Ik twijfel over welk vak ik ga herkansen.
Voor maatschappijleer heb ik niet geleerd (ik had een beetje zitten fucken met m'n planning waardoor ik voor de drie toetsen op de 1e dag slechts 1 toets geleerd had, de andere twee dus niet), ik sta momenteel een 6,5 (gebaseerd op slechts een toets) en de toets telt 25% mee voor mijn SE-cijfer (en 1x voor de overgang). Als ik goed leer voor een eventuele herkansing, zit er wel een ruime voldoende in, denk ik. Maar ik weet mijn cijfer dus niet.
Voor economie had ik keihard geleerd, netjes het huiswerk gemaakt, nagekeken, aantekeningen overgenomen, opgelet tijdens de uitleg, maar het vak ligt me gewoon niet. Het is wel belangrijk voor later (maar dat is maatschappijleer ook). De toets telt 2,5% mee voor het SE, maar 3x voor de overgang. Ik had een 5,1, en samen met een 5,5 en een 5,7 sta ik nu een 5,4 voor de overgang. Nèt onvoldoende, maar ik heb echt mijn best gedaan. Voor het SE sta ik een 5,1 nu.
Daar komt nog bij dat ik maatschappijleer alleen dit jaar heb, en economie gewoon tot en met m'n eindexamenjaar.
Maar, ik mag maar 1 toets herkansen. En ik twijfel heel erg. Want als ik nu verkeerd inschat, en maatschappijleer perongeluk toch voldoende gemaakt heb, verklaart iedereen mij voor gek als ik die ga herkansen en economie links laat liggen. Andersom, als ik voor economie ga, en voor maatschappijleer een 4 of lager heb, dan heb ik een soort van een beetje een probleem, want dat is dan moeilijk op te halen... Ik heb geen idee wat ik moet doen, ik heb het er met m'n ouders over gehad, met m'n mentor en met m'n economiedocent, maar ze hebben niet echt geholpen bij mijn keuze... Als ik vanavond niks ingevuld heb, dan heb ik morgen ook niks ingevuld (want ik kan morgen niets meer invullen omdat ik niet voor 17.00 thuis ben, en op m'n mobiel gaat het niet) en heb ik sowieso mijn herkansing verspeeld...
Wat zouden jullie doen in deze situatie? :c
[ bericht aangepast op 26 jan 2016 - 21:32 ]
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly