GusWaters schreef:
Ik denk dat het er echt vanaf hangt wat je van plan bent met je verhaal. Als je meer vrijheid wil in het verloop van die oorlog dan zou ik gaan voor een Derde Wereldoorlog. Dat kan zeker interessant zijn aangezien de lezer dan niet weet wat er gaat gebeuren,... Het nadeel is wel dat je een volledige oorlog zal moeten uitdenken (en aangezien de meeste oorlogen niet erg simpel in elkaar zitten, is dat misschien niet zo handig).
Als je gaat voor de Tweede Wereldoorlog heb je natuurlijk het verloop van die oorlog al. Het nadeel is dan weer dat je je eerst echt zal moeten verdiepen in hoe deze oorlog exact in elkaar zat.
Dit wilde ik ongeveer ook zo neerzetten. Het is wat jij wilt. Als jij de sfeer en stemming en alles van de tweede wereld oorlog wilt, dan moet je dat doen en krijgt je verhaal meer een historisch tintje en dan zul je ook echt onderzoek moeten gaan doen.
Als het verhaal zich in de derde wereldoorlog afspeelt heb je meer vrijheid en krijg je een sci-fi tintje eraan.
Het heeft ook te maken met alledaagse dingen die je erin wilt verwerken. Denk hierbij aan technologie, de gevaren die je personage tegen komt en dat soort dingen allemaal.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt