Ik ken sowieso wel wat mensen, ja, zowel in het echt als via internet. ^^
Zelf weet ik het eigenlijk nooit zo goed. Aan de ene kant denk ik dat ace wel het beste labeltje is voor mij. Andere dingen passen in ieder geval niet echt, maar anderzijds, tja, het is nogal lastig om vast te stellen dat je iets definitief niet voelt als je niet weet hoe het wél moet voelen. Daar komt nog bij dat ik een beetje terughoudend ben om mezelf echt te identificeren als aseksueel omdat iets wat aseksuele mensen veel te vaak horen is dat ze "gewoon nog niet de juiste persoon hebben gevonden" of dat ze "nog zo jong zijn" en het daarom nog niet kunnen weten. Ik kan daar wel tegen, maar ik wil absoluut niet de persoon zijn die wordt aangehaald als bewijs voor dat soort beweringen tegenover andere mensen die zichzelf ace noemen, want het zijn gewoon enorm onzinnige opmerkingen die wel (zij het onbedoeld) best wel pijn kunnen doen. (Hoewel een ander deel van me ook weer roept dat het prima zou moeten zijn om je eerst als één ding te identificeren en later als iets anders, waar ik volkomen van overtuigd ben, maar wat niet wegneemt dat andere mensen het als "twijfel" zouden opvatten en voor hun eigen argumentatie gebruiken.)
Uiteindelijk kan het me ook allemaal eigenlijk vrij weinig schelen, meestal. Ik snap dat andere mensen dit soort dingen graag duidelijk willen hebben voor zichzelf, want het kan ongemakkelijk zijn om niet te weten wat je "bent" in een wereld die zo geobsedeerd is met seks en liefde en relaties. Het is heel begrijpelijk om een woord voor jezelf te willen hebben. Dat is wat we gebruiken om duidelijk te maken aan anderen wie we zijn en wat we willen en is daarom erg belangrijk in bepaalde situaties, maar ik kan persoonlijk ook wel leven met "waarschijnlijk ace maar idk".
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan