In het begin van de week zat ik s’ avonds aan tafel wanneer mijn papa de kast opentrekt waar onder andere onze verse scharreleieren staan. Mijn papa keek in de kast en zei subtiel: "Zeg Erica, wij hebben nog heel veel eieren over van de kip met zwakke schaal. Die kunnen we niet aan andere mensen geven want die breken te snel.". Codewoorden voor: "Erica, wanneer ga je nog eens bakken?"
Gisteren had ik tijd. Dus wat ben ik gaan doen? Gaan winkelen natuurlijk want de bloem was op. Maar daarna ging ik natuurlijk lekkere dingen bakken.
Op mijn verlanglijstje stonden al lang havermoutkoekjes die zacht zijn vanbinnen. Nederlandstalige recepten waren geen optie met al die gekke dingen in het deeg. Ik vond daarentegen een veel leuker Amerikaans recept. Het enige nadeel is dat ze met cups werken en niet met kilo’s en grammen. Eerste obstakel. Zou een grote mok even groot zijn als een cup? Laten we dat even aannemen en gewoon beginnen. Dus ik heb al mijn afmetingen gedaan met een mok. De ¼ was toen wel moeilijk, maar ik ben er geraakt en dit zijn enkele van het eindresultaat. Ook meteen de laatste 4 (ondertussen 3) aangezien mijn broertje die extra lekker vind omdat er geen boter in zit.
Aangezien de koekjes maar 1 ei hadden verbruikt en ik nog wel goesting had om iets met havermout te maken, kwam ik op een recept uit voor havermout(-kaneel)cupcakes, wederom Amerikaans. Dus daar ben ik ook aan begonnen. Jammer was dat ik opnieuw moest beginnen omdat 1 van onze verse eieren blijkbaar toch niet meer zo vers was, blegh. Dus helemaal opnieuw begonnen en daarna in 3 keren moeten afbakken omdat ik maar kleine papieren vormpjes had. En zie hier het heerlijke resultaat:
Ja, het was weer een vruchtbare namiddag/avond.
Maar ik bak/kook graag, dus het was plezant. En dit zijn dus officieel mijn eerste baksels van 2016. Yummie!
Ik heb nog enkele andere leuke baksels van 2015 als jullie willen watertanden. ^^
Hebben jullie al veel lekkers gemaakt in 2016?
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury