Een dag waarop ik me in totaal zo'n zeven minuten ook daadwerkelijk op die universiteit heb bevonden. Dit zijn de gebeurtenissen tot nu toe:
> Ik word wakker om 10:30 en de universiteitswebsite vertelt me dat alle colleges gewoon doorgaan, gladheid be damned.
> Mijn zusje, een middelbare scholier, blijkt wel vrij te zijn wegens weersomstandigheden.
> Er lijkt ook echt helemaal niets veranderd aan de gladheid ten opzichte van gisteren, toen ik wel vrij was, maar oké, ik maak de regels niet.
> Ik twijfel of ik wel moet gaan, want ik heb alleen één college van 13:00 tot 15:00 en er is geen aanwezigheidsplicht.
> Ik besluit dat ik het tenminste moet proberen om mijn titel als Brave Student te bewaren.
> Ik ververs voortdurend websites om zeker te weten dat ik niet voor niets ga.
> Ik trotseer de kou en begeef me om 12:10 richting Groningen (op de FIETS, geen soft "ik neem de trein wel" gedoe hier).
> Ik breek bijna mijn nek in onze eigen straat, maar verder is alles verrassend ijsvrij, zelfs op de fietspaden. Ik dank de dappere fietsers die mij zijn voorgegaan.
> Ik kom aan bij universiteit. Breek weer bijna mijn nek bij fietsenrekken.
> Het is 12:50. Ik zoek een plek in de collegezaal en zeg hallo tegen medestudenten die ik sinds voor de vakantie niet meer heb gezien.
> Er zijn nog maar zo'n twintig van een stuk of zestig leerlingen. Geen docent in zicht.
> Om 12:55 komt een conciërge/gebouwbeheerder/Man Met Sleutels en Autoriteit binnen.
> Man Met Sleutels en Autoriteit: "Dames en heren-" (Ik geloof dat er echt maximaal één heer was, maar ik waardeer de poging.)
> Iedereen: "Nee nee nee-"
> Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb net bericht gekregen dat we de gebouwen zullen sluiten. Jullie worden aangeraden om naar huis te gaan."
> Iedereen: "SHIT."
> Iedereen (inclusief Man Met Sleutels en Autoriteit, zij het in mindere mate): "MAAR WAAROM NU?"
> Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb alleen het berichtje gekregen."
> De helft van iedereen is alweer vertrokken. Ik blijf nog even rondhangen, maar stap dan toch weer de kou in. Ik heb geen enkele docent gezien.
> Ik breek weer bijna mijn nek bij de fietsenrekken.
> Ik fiets terug naar huis met tegenwind.
> Ik glibberglijschaats door mijn straat naar de achterdeur.
> Ik kom er weer achter hoe het ook al weer voelt om geen ijsklontje te zijn.
> Ik maak een gefrustreerd topic aan op Quizlet, want als ze zich dit een uurtje eerder hadden bedacht, hadden ze mij daarmee wat halfbevroren tenen kunnen besparen.
> Op de website die ik de hele ochtend heb lopen verversen staat nu doodleuk de mededeling dat er geen colleges zijn na 13:00 en dat ze iedereen aanraden om terug naar huis te gaan of daar te blijven, GEPOST OM 13:54. Bedankt voor die tijdige waarschuwing, universiteit.
Dat was dus mijn schooldag. Hoe was die van jullie? (bloos)
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan