Sophy Andrea Mackenzie
'Zullen we snel een kamer uitzoeken, hoe groot zou de grootste kamer zijn?' zei ik knipogend tegen hem. Ik pakte mijn koffer, en begon er weer aan te trekken om hem naar boven te sjouwen. Godzijdank was er een lift wat al veel gedoe scheelde. Toen ik op de verdieping aankwam waar de kamers waren keek ik mijn ogen uit het was zo groot. Opeens kwam het luxepaardje weer in me naar boven, het leek de normaalste zaak van de wereld om door dit gebouw te lopen. Maar de laatste paar jaar van mijn leven was ik niet vergeten. Ik had in een klein kamertje op zolder geslapen, maar ik was hier al dankbaar genoeg voor. Al snel had ik aan de slag gemoeten, een baantje bij de Albert Heijn. Wat haat ik mijn vader, schoot er door mijn gedachte. Waar heeft mijn vader het gore lef vandaan gehaald om mij uit het huis te trappen. Hij gaf me niks mee geen geld voor een huis, ik mocht niet eens mijn kleren meenemen. Die nacht had ik op straat moeten slapen, wat was ik de man dankbaar toen hij me meenam naar zijn huis. Opeens kon ik alle kleine dingen waarderen die vroeger niks waren geweest, ik was al blij als ik kon eten. Mijn baantje had me in het begin wel tegen gevallen ik moest werken voor mijn geld, hard werken. Maar beter werk dan bij de Albert Heijn kon ze niet vinden. Iedereen noemde me dom, ik was misschien niet de slimste maar ik wou hard werken en daarnaast had ik ook gevoel. Dom worden genoemd doet pijn, tenminste bij mij wel. Gelukkig kon ik later haar enthousiasme nog kwijt in het opmaken van modellen. Als ik hun over die catwalk zag paraderen werd ik jaloers maar ik streeft naar beter, te beginnen bij het programma Beauty & the Nerd.
Snel rende ik een kamer in, ik zag dat deze groot was, maar of het de grootste was? Ik ging de kamer daarnaast binnen en wou deze had uitzicht over de hele stad, deze zou het worden, groot, mooi en een prachtig uitzicht. Ik draaide me om en beter kon niet een twee personen bed met een duizend kussens, ik wil hier nooit meer weg en ik plofte op het bed.
Dit werd mijn kamer, ik pakte snel mijn koffer en zette die in de kamer, waarna ik weer naar beneden liep.
[ bericht aangepast op 17 jan 2016 - 12:29 ]
"The stars replaced the emptiness of my heart."