Niet helemaal eens. Ik ben wel van mening dat er, zeker op het internet, vaak veel te ruw en te bot wordt gedaan onder het mom van "vrijheid van meningsuiting", maar in veel van die gevallen zou het probleem al opgelost zijn met een iets meer doordachte verwoording en wat beter nadenken voordat je iets post. Toegestaan bij wet of niet, dat laat je niet minder overkomen als een botte lul. Tenzij je kwetsende mening/ruw verwoorde mening echt nodig is (hoewel ik me zo gauw geen situatie kan voorstellen waarbij iemands mening op het internet boven het niet kwetsen van iemand anders op het internet zou moeten staan), houd hem dan liever gewoon voor je.
In het offline leven kan ik me echter wel een aantal situaties voorstellen waarin wake-up calls nodig zijn, dus in die gevallen vind ik het goed, zolang het voor het bestwil van je gesprekspartner is. Maar toch, overall gezien vind ik wel dat mensen even wat attenter mogen zijn en meer op hun tong mogen bijten, zeker op het internet.
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.