1. Wat vond jij goed aan SOTY dit jaar?
Het genre avontuur heeft mij aan dit verhaal geholpen, dus ik denk dat dat voor mij toch wel het beste punt was aan SOTY. Plus het geheel, dus gewoon het concept SOTY, heeft mij geholpen een OP af te ronden, dus het feit dat het op OP's gericht is, is ook heel goed in mijn ogen. Het feit dat jullie deze evaluatievragen hebben opgesteld, vind ik ook echt een pro!
2. Wat vond je niet goed aan SOTY dit jaar? Heb je tips om dit te verbeteren?
Nou, het was er op een gegeven moment wel heel dood en het woorden bijhouden/badges uitdelen/ spots uitdelen liep allemaal nou niet bepaald soepeltjes volgens mij. Zowel van de userkant als de crewkant was het er eigenlijk bijna het hele jaar vrijwel dood. Ik denk dat nu er nieuwe crewleden zijn om degenen die hier de organisatie etc. van doen te helpen al heel veel op gaat lossen. Maar het lijkt mij wel belangrijk door het gehele jaar heen de boel actief te houden, want dat motiveert wel. Bovendien moest ik vrij lang wachten op mijn 10K badge bijvoorbeeld. Ik neem aan dat dat met de versterking volgend jaar allemaal wel beter zal gaan.
Het jaar ervoor waren er overigens per genre praattopics. Ik kan mij herinneren dat ik daar best nog wel even met Lisa en Yolanda gepraat heb over onze horror stories, maar toen moest ik afhaken, doordat veel mensen om mij heen dood gingen en ik ook mijn examens moest halen. Echter werkte dat voor mij wel motiverend. Misschien heb ik ze dit jaar compleet gemist hoor, maar zo kan je elkaar toch een beetje binnen de genres en met dezelfde interesses helpen en stuff.
3. Als jij mee zou doen met een verhaal, wat zou de SOTY organisatie dan voor je kunnen doen om jou te motiveren om tot het einde door te gaan?
Uhm, nou aan mijn eindsprint te zien was er geen gebrek aan motivatie om het af te maken, haha. Ik deed het vooral om de wedstrijd te redden zeg maar. Ik wilde niemand van jullie teleurstellen. Dat droeg voor mij ontzettend bij, haha. Maar ik denk dat antwoord van anderen hier belangrijker is, gezien ik tot het bittere eind ben doorgegaan.
4. Denk je dat de badges bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
Nou, het uitdelen ervan verliep zeer stroef dus op deze manier sowieso niet. Ik vind ze wel leuk though, sowieso de meeste woorden van de maand badge zou ik erin houden, want die winnen is toch wel een hele eer. En tja, wat mij betreft werken die badges motiverend, mits ze daadwerkelijk aankomen. Misschien dat het effect nog meer versterkt zou worden als er een uiteindelijke mini prijs is voor degene die de meeste badges heeft verzameld? That would be nice c:
5. Denk je dat de spotlights bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
Jap sowieso. Gratis spotlights zijn super leuk om te krijgen en je hoopt er ook meer lezers door te krijgen, dus die zou ik er sowieso inhouden.
6. Denk je dat het bijhouden van de woordenaantallen per maand bijdroeg aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
Nou, nogmaals, dit jaar was het niet zo'n succes omdat het zowel bij de crew als bij de users niet echt liep, maar ik denk dat als dat goed bijgehouden wordt, het goed bijdraagt aan de competitie. Het is immers een hele eer als je de meeste woorden in één maand haalt.
7. Zou je overwegen om volgend jaar (weer) mee te doen aan SOTY? Waarom wel/niet?
Zeker, het heeft mij geholpen weer een story af te ronden, dus als ik een leuk idee heb voor één van de genres of wat de plannen dan ook zijn voor de volgende editie, dan ben ik er zeker weer bij. Ik hoop alleen wel op meer deelnemers en minder persoonlijke pech, want alles in de laatste week van november schrijven is toch niet echt een aanrader :')
8. Heb je nog andere opmerkingen voor de organisatoren?
Nou, meer een opmerking aansluitend bij de andere opmerkingen van users. Persoonlijk zou ik nooit een SOTY concept af kunnen ronden in 50K, want ik ben zo'n raar persoon dat niet eens normaal een short kan schrijven. Ik heb altijd meer woorden nodig, maar als dat anderen wel lukt, zou dat nog best een idee zijn. Feit blijft dat ik niet een té laag woordenaantal voor SOTY zou kiezen, want het is natuurlijk wel SOTY (toch zeker minimaal 30K, maar misschien dat een minimum van 40K al veel voor mensen zou veranderen?). Mensen die meer nodig hebben, kunnen immers nog steeds voor die 150K gaan als ze willen, dus die zouden daar geen last van ondervinden.
En een andere opmerking... idk. Ikzelf vond het jammer dat weinig mensen reageerden op mijn story zelf, maar dat is eigenlijk op heel Quizlet zo. Ik hoop dat het Merry Readmas idee daar iets aan gaat veranderen, maar misschien dat er toch nog iets zou moeten komen voor de lezers bij SOTY? Ik zou zo snel niet iets kunnen bedenken, maar misschien is het het brainstormen wel waard? Nou ja, jullie moeten zelf maar kijken. Ik schrijf gelukkig voornamelijk voor mijzelf, dus ik maak de dingen toch wel af, maar het is misschien wel iets dat meer mensen zou motiveren mee te doen.
Happy Birthday my Potter!