Hee mensen,
Sommige van jullie weten dat ik psoriasis heb. Ik heb de vorm psoriasis capitis. Dit houd in dat ik vooral rode, schilferende plekken op mijn hoofdhuid en bij mijn haargrens heb. Ook heb ik er wat van in mijn oorschelp zitten en op mijn voorhoofd, onder mijn ponie, zit ook een rode plek.
Soms wordt het echt ondragelijk, ik loop elke dag met jeuk en wil soms echt mijn hoofdhuid eraf trekken om van de jeuk af te zijn, maar dat kan natuurlijk niet, hahah. Ik heb zalfjes en dingetjes van mijn dermatoloog en gebruik die al tijden, maar het lijkt wel of de jeuk niet over gaat. Het is zóóóó vervelend en het irriteert me ook, want als ik maar even een keertje krap zijn mijn schouders wit van de schilveringen, waar ik me soms een beetje voor schaam. Mijn moeder zeurt er ook telkens over, maar als ik jeuk heb wil ik nou eenmaal krabben. Elke dag jeuk hebben is gewoon erg vervelend en soms wordt ik er echt helemaal gek van.
Hierdoor ben ik soms ook erg chagrijnig, maar ik wil de schuld daar niet altijd aan geven. Ik heb gewoon geen zin om aan iedereen te vertellen dat ik er last van heb en dat ik daarom wel eens witte dingen in mijn haar heb, of dat ik een dikke laag sneeuw op mijn schouders heb. Buhh.
Ik denk dat ik liever elke dag pijn wil hebben, dan deze vervelende jeuk die ik 24/7 heb.
Het is niet zozeer dat ik advies wil, maar eerder dat ik het even kwijt wil. Bedankt voor het lezen <3
Als je niet weet wat psoriasis is, hier een stukje erover met uitleg;
[ bericht aangepast op 30 nov 2015 - 23:42 ]
Ich liebe dich 27.12.23