Hoiii,
De laatste tijd zit mijn gemoedstoestand nogal in de wip. Ja ik hoor je denken, in de wip...? maar zo druk op het uit want het ene moment heb ik zo iets van, ik handle alles wel en de volgende dag wil ik het liefst op de grond vallen in de hoop dat de wereld een dagje stil kan staan. Maar echt gelukkig ben ik dus niet. Ik heb eindelijk een opleiding gevonden maar dat lijkt nog zo ver weg en het ene moment weet ik zeker dat ik die opleiding geweldig vind en het volgende moment schiet die twijfel er weer in, bang dat als ik het ga doen het toch niet zo leuk is (heb dus eigenlijk geen reden voor de twijfels behalve dat ik een bangerik ben). Dan hebben ze nog mijn baantje waar ik eigenlijk geen zin meer in heb, maar ik ben bang dat ik niks vind wat ik wel leuk vind en spijt krijg (again twijfels). Daarnaast heb ik een miezerig loontje van €4.87 en wil ik niet nog minder gaan verdienen (dus blijf ik gezellig iets met tegen zin doen, joepie) want dat geld is voor me studie. Ik ben tegenwoordig ook bezig met een fitness trainschema en eetschema en de eerste twee weken gingen echt goed en ik was mega enthousiast. Was meteen 4 kilo kwijt....die er daarna in twee weken weer aanzetten en sindsdien schommel ik steeds tussen die 4 kilo hoe hard ik ook me best doe. Ik word daar enorm onzeker van en baal er ook nogal van aangezien ik €50 er maand betaal daarvoor (nog een reden om me rampzalige baantje te houden, anders kan ik het niet betalen). Me moeder maakt het me ook niet echt makkelijker want ik moet eigenlijk elke dag bij het avond eten of wel kip of wel vis 100 gram, maar zij doet lekker wat ze zelf wilt en houd maar beperkt rekening met wat ik moet doen voor me avondeten en koopt se allerlei ongezonde koekjes en snoepjes die ze vervolgens voor me neus neerzet ('moet je ook?'). Ik voel me echt een beetje hopeloos, ik probeer al die gevoelens te negeren en te doen alsof het allemaal wel oké is en soms gaat het ook wel oké, maar ik wil gewoon meer dan oké. Ik ben het zat om te settelen voor minder dan goed. Ik wil een keer oprecht kunnen zeggen dat het goed.
Ik weet alleen niet wat ik er allemaal mee aan moet.
Wat doen jullie om jezelf beter te laten voelen?
[ bericht aangepast op 28 nov 2015 - 0:06 ]
You were born original, don't die as a copy.