Ik snap de stelling wel, dat het niet goed is, dat kinderen onder de 12 's avonds rondzwerven, maar om dit in te voeren, vind ik nu niet zo'n heel goed idee.
1. Dit is geen groot maatschappelijk probleem, de extra mankrachten die men in zou moeten zetten, om dit te controleren, en te realiseren, is enorm kostelijk en overbodig. Investeringen gaan beter naar andere zaken.
2. Ik vind dat deze wet te veel in zou grijpen in de vrijheid van mensen. Ja, ze moeten 's avonds niet meer buiten rond lopen, maar ik denk dat de meesten onder ons vroeger wel eens naar een feestje of gelegenheid, zijn geweest, of een reis of uitstapje hebben gemaakt, en daardoor tot 's avonds laat nog hebben buiten gespeeld. Of gewoon in het algemeen, neem nu op een mooie zomeravond... Dan moet je dit ook bij wet verboden maken, en dat vind ik persoonlijk een brug te ver. Die vrijheid mag niet afgenomen worden. Ouders weten zelf wel trouwens waar/hoe laat wel en niet kan.
In bepaalde, onveilige buurten, kan misschien wel een politie worden ingezet, om een oogje in het zeil te houden, dat kan dan weer wel, maar een avondklok vind ik geen goede maatregel.
[ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 10:04 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.