• Al best wel lang ben ik heel erg verliefd op een jongen van mijn school. Ik heb nooit zeker geweten of het wederzijds was, maar ik had altijd wel zo'n gevoel. We hadden veel oogcontact en ik zag hem me vaak nakijken. We hebben nog nooit een woord met elkaar gewisseld maar toch dacht ik dat hij misschien iets voor me voelde. Maar daar blijkt dus niets van waar te zijn.
    Want nu, nu heeft hij een vriendin. Daar kwam ik dus laatst achter (ze hebben nog niet zo lang) en ik ben er echt kapot van. Ik ben niet erg ervaren met de liefde, en ik had me het ook nog nooit voorgesteld hoe het zou zijn als hij een vriendin zou hebben. En nu het realiteit is, wil ik het niet geloven. Hij is mijn allereerste liefde en, naïef en onervaren dat ik was, dacht ik dat het best nog iets zou kunnen worden. Het kwam dus echt als een enorme klap en ik wil/kan het nog steeds niet geloven.

    Ik weet niet echt wat ik met dit topic wil bereiken maar ik moest het in ieder geval even kwijt.

    Er is een kans dat hij je alleen een prachtmeisje vond om naar te kijken, maar dat zijn hart in de tussentijd is veroverd door een andere meid? Misschien had je toch een gesprek met hem aan moeten knopen? Het is natuurlijk wel heel jammer voor jou.


    Pretty is just a pretty word.

    Balen, man, maar zo gaat het! De ene keer wordt het wel wat met je crush, de andere keer niet. Maar hier kan je juist van leren; de volgende keer als je iemand leuk vindt, stap dan op diegene af. Van een afstandje naar elkaar kijken brengt je ook geen stap verder. Zie dit als een leermoment zodat het de volgende keer anders loopt! (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik kan me voorstellen dat het een zware klap was. Maar meid, hoe kan je over liefde/verliefdheid spreken, als jullie nooit een woord met elkaar hebben uitgewisseld?


    A girl who wonders.

    Avarice schreef:
    Ik kan me voorstellen dat het een zware klap was. Maar meid, hoe kan je over liefde/verliefdheid spreken, als jullie nooit een woord met elkaar hebben uitgewisseld?


    Een soort van liefde op het eerste gezicht. Geloof me, ik was in de eerste klas ook een jaar verliefd op een jongen, maar te bang om hem aan te spreken. So yea, dat kan wel - maar dan een soort kalverliefde. En ja, het tipt niet aan de liefde die volwassenen voor elkaar voelen, maar ergens moet het beginnen toch?

    Verwen jezelf vandaag even. Koop wat lekkers, kijk films en ga heel hard janken. En dan stap je morgen over je verdriet heen - gun jezelf even een moment zwakte en maak jezelf weer sterk. Geen handvol, maar een land vol (al lijkt dat niet altijd zo)!

    The good news: de kans dat hij voor altijd en eeuwig bij haar blijft zie ik als vrij klein :]. Plus: je weet weinig over zijn persoonlijkheid. Ik heb zo vaak gehad dat de eerste indruk fout was, en ik vind mijn mensenkennis niet echt slecht.


    No growth of the heart is ever a waste

    Bah, altijd rot als je eerste liefde niet loopt zoals je het in eerste instantie had voorgesteld... Ik heb het vroeger ook een aantal keer gehad en was daar behoorlijk depressief van geworden. Het werkte ook totaal niet goed voor mijn zelfvertrouwen. Je bent nu verdrietig en het is ook rot, maar het gaat weer over en er komt echt nog wel een keer een persoon langs die jou ook leuk vindt en die het voor jou is. Dat kun je je nu niet voorstellen, dat weet ik en ik geloofde het ook nooit als mensen dat tegen me zeiden, maar het is echt zo.
    Je hebt geen initiatief genomen en dat had ik vaak ook, maar toch voelde ik me verliefd. Vaak kwam dat omdat ik een jongen heel aantrekkelijk vond en fantaseerde over het samen zijn, maar ik had vaak de moed niet om die jongen eens aan te spreken. Ik weet niet hoe oud je bent? Op latere leeftijd gaat dit veel makkelijker dan wanneer je 13 of 14 bent ofzo.
    Probeer lekker afleiding te zoeken voor nu. Lucht je hart bij je moeder, een goede vriendin of een ander persoon die jij vertrouwt. Bak iets lekkers voor jezelf, zoals een cake of brownie, kijk films of series die jij leuk vind, luister muziek en vooral: krop het niet op. Praat en huil als het nodig is. Schrijf het desnoods van je af. Geloof me, het komt allemaal weer goed, het is even kut, maar er komt echt nog wel een veel leukere jongen voor jou!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.