Bijna twee weken geleden ben ik een beetje ongelukkig op m'n bek gegaan. Oh well, erg ongelukkig want in plaats van inmiddels loopgips te hebben kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat de plek mijn middenvoetsbeentje gebroken heb ontzettend ongelukkig is, heel slecht geneest en dat ik de komende vijf dus m'n voet absoluut nog niet mag belasten.
Afgezien van het feit dat ik daar gewoon enorm van baal zit ik nu met een vrij groot probleem.
Ik woon namelijk twee hoog in een studio in Groningen en school begint maandag weer. Maar aangezien ik geen auto heb, niet kan fietsen en m'n ouders ver weg wonen en geen tijd om op en neer te rijden weet ik even niet hoe ik dat ga doen.
Ik heb alleen krukken maar vind dat enorm vermoeiend om op te lopen. Daarbij woon ik midden in het centrum en is de dichtstbijzijnde bushalte 'normaal' al vijf minuten lopen. Die afstand is met training natuurlijk wel te lopen op krukken maar de weg is schuin en ligt vol kinderkopjes. Dan moet ik de bus in zien te komen met een voet, want de ander mag ik dus niet belasten. Dan nog eens een tien minuten naar school hobbelen en dan tot vier uur school.
Heel eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit ga doen en of ik het überhaupt kan doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of in ieder geval tips?
Zouden jullie alles op alles zetten om naar school te gaan of zouden jullie je voet geven wat het nodig heeft om zo snel mogelijk te herstellen?
In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.