Ik zag net een petitie van een paar stichtingen verbonden aan de opleiding geneeskunde om een vergoeding te geven voor masterstudenten geneeskunde. En op zich snap ik wel waar het vandaan komt, maar het irriteert me ontzettend dat zij denken dat alleen zij dat nodig hebben. Ik heb nu al moeite met mijn studie en dan moet ik zou ik nog eens een bijbaan moeten vinden om te kunnen studeren?! Ik heb deze zomer nauwelijks kunnen gaan werken (in de zomer!) omdat ik moest leren voor mijn herexamens in augustus.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb momenteel nog een buitenlandse uitwonende beurs en daar kom ik meestal mee rond in de maand, maar ik zie er nu al tegenop om voor mijn master te moeten gaan lenen. Dat zou ik ongeveer vierhonderd euro per maand moeten lenen, 4800 per jaar, 9600 in totaal voor mijn master! Op DUO staan andere prijzen en ik weet nu nog niet hoe dat zit met wat ik wel/niet kan opnemen, maar conclusie is, dit is ontzettend veel geld! Daarnaast wil ik graag een tweede master gaan doen, misschien, maar dat zou dan nog zo veel meer geld kosten!
Ugh, frustraties. Wat nu als de regering eens wat minder geld gaat uitgeven aan oorlog en andere louche zaken en meer aan de ouderenzorg en studenten. Mensen die het nodig hebben. Dus, eerste jaars Q'ers die nu aan het lenen zijn, ik leef met jullie mee.
Ik heb het eens berekend op DUO. Ik zou 10.500 euro schuld hebben als ik mijn masterdiploma zou hebben. Als ik dan 3200 euro per maand zou terug betalen, zou ik er dan 17 jaar over doen. Are you f*king kidding me!
[ bericht aangepast op 17 okt 2015 - 14:38 ]
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt