• Van 7 september tot 16 september heb ik meegedaan aan Scheld´t outing van Goodplanet Belgium
    Met een groep van 70 jongeren hebben we de Sebou rivier in Marokko gevolgd en heel veel mooie, bijzondere, leuk dingen gedaan.
    Ik ging daar heen zonder dat ik iemand kende, maar ik paste gelijk in de groep en heb er zoveel leuke mensen leren kennen. Het heeft me ook wel bewust gemaakt van het feit dat we het hier in Nederland/België heel goed hebben. Het meest 'schokkende' voor mij was op 1 van de eerste dagen. We gingen met de bus naar een bron in de bergen om daar te zwemmen en te picknicken. Terwijl wij daar waren voor vermaak kwamen er mensen met ezeltjes om daar water te halen. We hebben 2 nachten in 2 verschillende kostscholen doorgebracht en dat was meer dan genoeg voor de meeste van ons (denk aan 2 stapelbedden in een ruimte van nog geen 10 vierkante meter). We hebben 1 vrije middag gehad toen we in Fez waren en toen ben ik met een vriendin de stad in gegaan om te winkelen, toen viel het ons op dat er bijna geen vuilnisbakken waren. Later die dag hadden we de gelegenheid om vragen te stellen aan verschillende experts en toen hoorde ik dat er niet genoeg geld is voor vuilnisbakken. Het is duidelijk geen prioriteit voor de overheid. Ik snap waarom er zoveel Marokkanen naar Nederland komen/willen komen, maar ik snap ook waarom veel mensen ze hier liever niet willen hebben.
    Verder heb ik wel 10 super leuke dagen gehad met hele leuke mensen en ik had het voor geen goud willen missen.

    Hier nog een kleine selectie van de 1000 foto's die ik heb gemaakt.







    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Omdat dit zo'n succes was heb ik me ook ingeschreven voor de EYPW komende Maart, hier nog jongeren die daar ook heen gaan?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one