Histoire schreef:
Dat is wel een moeilijke, kun je misschien nog een heel klein beetje specifieker de opdracht uitschrijven? (:
Ik vind het een beetje vaag verwoord
Je kunt sowieso al voor een donkere achtergrond opteren op een PP, maar dat zal waarschijnlijk niet voldoende zijn? Is het de bedoeling dat je veel dingen er rond erbij betrekt? Misschien kun je sowieso al vragen om het lokaal te verduisteren (licht uit, gordijnen dicht) want bij de meeste spreekbeurten blijft dat gewoon op normaal daglicht staan. Misschien kun je zo'n donker/duister muziekje op de achtergrond afspelen? En er sfeer - oproepende gedichten in verwerken? Dat je andere kunstvormen er wat bij betrekt zo? Als je geen PP wilt geven, kun je eventueel ook een filmpje in elkaar stoppen. Of wat is zowat de bedoeling? (:
Oke, ik ga proberen het duidelijker te verwoorden: rond een klasgenoot moest ik een portret maken van vier foto's, die hem/haar beschrijven, zonder dat hij/zij letterlijk in de foto staat. Ik heb vier foto's genomen van de dingen waar hij van houdt: koken (pollepel), eten (mandarijn), fietsen (fietsband), en licht (flitsen). Omdat mijn thema contrast is, moet ik deze dus
origineel presenteren, door middel van een
schouw. De foto's op zich zelf zijn licht, dus de presentatie moet donker zijn. Hierbij wilde ik dus, inderdaad, de ruimte verdonkeren - maar ik denk niet dat de andere mensen die op het zelfde moment een schouw hebben, hier blij mee zullen zijn.
Ik hoop dat dit duidelijker is - er mag dus geen PP worden gegeven, je moet de foto's echt uitprinten, en dus orgineel presenteren. Wat ik dus zelf wilde doen, was de foto's printen en dan in een lijstje stoppen, en dat lijstje dan zwart verven, omdat het verleden altijd een rouw randje heeft....
Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales