• -ik hoef niet perse reacties, wil alleen mijn verhaal even doen, omdat ik niemand heb om mee te praten nu mijn zusje niet thuis is-

    Om een heel lang verhaal kort te vertellen: mijn moeder gaat trouwen met de man die mij en mijn zusje aangerand heeft. En ik kan er gewoon niet bij waarom ze dat doet.. Waarom zou je uberhaupt nog bij zo'n man blijven? Ze heeft dan wel borderline, maar dan kan je toch wel om je dochters denken? Ik kan echt wel huilen nu om het idee dat ik niet bij de trouwerij van mijn eigen moeder kan zijn. De vorige keer ook al niet omdat ik maar 6 jaar was en ze in het geheim trouwde. Dit is precies hetzelfde als hoe ik me toen voelde. Het meest nare is nog dat ik er met niemand over kan praten, want alleen mijn zusje en ik weten het nu nog, of iemand moet het op facebook gelezen hebben van mijn familie, en ik wil niet dat ik het aan mijn oma moet vertellen en iedereen boos wordt op mijn moeder.

    Jezus, ik kan me voorstellen dat dat die situatie bijzonder kut is. :/ Ik heb nooit in de buurt van jouw schoenen gestaan wanneer het op dit soort dingen aankomt, dus tips of advies kan ik je niet geven. Wat ontzettend naar. Heel veel sterkte iig, hopelijk leest een familielid het op Facebook en kan je met iemand erover praten die je wel kan helpen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Eerst en vooral, vind ik het echt heel erg voor jou, en ik vind het ontzettend erg dat je moeder haar eigen dochters zoiets aandoet! Ik vind wel dat jij en je zus niet met de pakken mogen blijven zitten en het heft mooi in eigen handen moeten nemen. Dat is wat ik zou doen. Al snap ik dat het erg moeilijk is om hier tegen op te staan, maar je moet dit aan iemand vertellen. Dit is strafbaar. Dit kan gewoon niet.
    Meestal is dit niet één iets, maar gaat het om een gedragspatroon. Waar zal dit in uitlopen? Verkrachting? Daarom mag je niet blijven zitten hiermee. Dit is heel serieus.
    Spreek iemand aan die je kunt vertrouwen: een tante, grootouders, de ouders van een goede vriendin, een leerkracht of leerlingenbegeleider op school. Maar je moet iets doen. Sorry dat ik het zeg, maar als je moeder zelf de ballen aan haar lijf niet heeft om een pan vast te nemen, om die kerel een goede klap tegen zijn achterhoofd te geven daarvoor. Dan pak je zelf maar die pan. Bij wijze van spreken. Ik bedoel alleen maar. Dit kan gewoon niet. En je moeder is gewoon erg in fout. Ze moest zich schamen. Jij en je zus moéten iets doen. Je moet het aan iemand vertellen! Ik snap dat het je moeder is, en haar niet in moeilijkheden wilt brengen, maar ik denk niet dat ze een goede keuze heeft gemaakt eigenlijk. Ik betwijfel of ze met die criminele man gelukkig zal zijn. Ook voor haar. Je moet er echt mee naar buiten komen dat het is gebeurd. Er bestaan mensen die opgeleid zijn om deze situaties te sturen. Zoek alsjeblieft interventie hiervoor. Voor het te laat is.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2015 - 20:31 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dit is echt heel erg en ik snap helemaal niet waarom je moeder dit doet. Als ik jou en je zusje was, dan zou ik toch echt iemand hierover aanspreken, want dit kan gewoon niet. Je weet nooit wat die man nog allemaal gaat doen in de toekomst, dus wees hem voor door gewoon eerlijk naar iemand te stappen die je kan vertrouwen.


    16 - 09 - '17

    Als ik iets walgelijk vind, zijn het aanranders wel. Mannen die vrouwen op een respectloze manier behandelen en vervolgens nog doorgaan met hun leven alsof er níets aan de hand is. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je hier vreselijk onder lijdt, aangezien ik ervaring heb met een vergelijkbare situatie, die ik persoonlijk wel minder ernstig vind, dan die van jou. Mocht je nog meer kwijt willen, krop het asjeblieft niet op, bespreek het met je zusje of stuur mij desnoods een berichtje. Mijn inbox staat open.

    Voor de rest ben ik het met de adviezen hierboven eens.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Jeetje, dat is echt wel een kut actie van je moeder zeg. Dit kán gewoon niet. Alsjeblieft, volg de adviezen hierboven op - vertel het aan je oma, of aan iemand anders. Ik heb hier verder geen ervaringen mee, maar praat hier over met iemand die je vertrouwt voor dit uit de hand loopt. En als je ooit nog iets kwijt wilt, mijn inbox staat open.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Jezus, wat heftig. Dat zou ik mijn moeder ook niet vergeven. Toch zou ik het echt aan iemand vertellen. Deze man is harstikke fout en moet ver uit jullie buurt blijven.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat is echt erg. En ik vind het ook erg walgelijk van je moeder. Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Ikzelf ben ook aangerand, en ik heb erg veel respect voor je.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2015 - 21:59 ]

    Bedankt iedereen. Van de aanrandingen weet iedereen in mijn familie al. En daarom ben ik ook al 12 jaar lang niet meer bij mijn moeder thuis geweest. Mijn zusje komt ee nog wel omdat ze meer aan mijn moeder gehecht is. Maar ik snap wel dat het fout is en mijn moeders vriend na 4 aanrandingen echt niet stopt. En we zijn al naar de politie geweest maar die doen er niks aan omdat er geen bewijs is.
    Verder heb ik over het trouw gebeuren met mijn vriens gepraat, want die ziet beter hoe mijn moeder is dan dat mijn zusje doet (mijn zusje ziet de slechte dingen niet). Ik wacht gewoon af tot iemand in mijn familie het op facebook heeft gelezen.