• Ik voel me op dit moment waardeloos, waarom? Ik zou toch geen reden mogen hebben om te klagen? Ik ben op vakantie in een prachtig land terwijl heel veel mensen niet op vakantie kunnen. Eigenlijk heb ik het recht niet om te klagen, maar toch klaag ik. De mensen waarmee ik op vakantie ben, mijn ouders en broertje, gedragen zich echt onmogelijk tegen mij. Mijn broertje niet zo zeer, die bemoeit zich er niet zo mee, maar met name mijn moeder. Ze doet echt belachelijk.

    Als ik een wandeling niet vol kan houden, wat de hele tijd stijgen is, ben ik een aansteller. Als ik een bloedneus heb, drie keer op een dag - wat eigenlijk niet normaal is, ben ik een aansteller. Als ik heimwee heb naar huis, ben ik een aansteller. Als er een wesp op mij afvliegt en ik schrik daarvan - want ik heb een trauma aan die beesten - ben ik een aansteller. Kortom, ik ben een aansteller.

    Maar mijn moeder daarentegen, die mag als een bezetene dat handvat in het plafond van de auto vastgrijpen de hele rit en doen alsof mijn vader auto's niet ziet aankomen, niet kan rijden of wat dan ook. Hij rijdt keurig 40, niet eens zo heel hard dus. Als ze echter in een bus zit die met 80 door de bochten van smalle bergweggetjes scheurt, is er niets aan de hand.

    Het lijkt ook of ik alleen maar goed ben om foto's te maken, eten te koken en verplicht mee te doen met spelletjes. Als ik een van die dingen niet wil, worden ze boos en ben ik ineens nergens goed voor. Als ik dan uiteindelijk op mijn kamer zit te huilen, verlangend naar huis of zelfs naar het einde van mijn leven, krijg ik ineens te horen dat ze wel van me houden.

    What the fuck. Make up your damn minds. Ik ben hier zo klaar mee, met dit dubbele gedoe. Ik kan niet wachten tot deze vakantie voorbij is.

    Sorry.


    26 - 02 - '16

    Zeg wat je denkt, dan zul je een stuk rustiger zijn


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Lastig. Ik ging tot mijn 14e mee op vakantie. En dan had ik dit soort problemen ook wel. Gelukkig werd ik dan wat meer alleen gelaten zodat ik even een boek kon lezen of wat muziek luisteren. Het is inderdaad al heel wat dat je op vakantie kunt. Ik mag niet meer mee en heb zelf geen geld. Dat maakt het natuurlijk niet minder kut voor jou. Kun je misschien even met je ouders gaan zitten en vragen of je wat meer vrijheid mag. After all het is ook jouw vakantie. En ondanks dat ze misschien boos worden zou ik toch aanraden om tijd voor jezelf te nemen. Mocht je even uit willen razen, mijn pb en gb staan altijd open. Succes en probeer er alsnog wat leuks van te maken, ook al is dat nu lastig.


    The truth is out there.

    IamSherlocked schreef:
    Zeg wat je denkt, dan zul je een stuk rustiger zijn


    Dat heb ik gisteren gedaan, toen het me echt teveel werd en ik een week aan frustraties had opgekropt. Ik heb geprobeerd het rustig te brengen, maar mijn moeder werd boos en er kwam ruzie. Daaruit concludeerde ik dat ik beter mijn waffel kan houden en in mijn eentje verdrietig kan zijn, waar zij het niet ziet zodat ik in ieder geval niet uitgemaakt word voor aansteller.


    26 - 02 - '16

    Chrysalism schreef:
    (...)

    Dat heb ik gisteren gedaan, toen het me echt teveel werd en ik een week aan frustraties had opgekropt. Ik heb geprobeerd het rustig te brengen, maar mijn moeder werd boos en er kwam ruzie. Daaruit concludeerde ik dat ik beter mijn waffel kan houden en in mijn eentje verdrietig kan zijn, waar zij het niet ziet zodat ik in ieder geval niet uitgemaakt word voor aansteller.


    soms is ruzie goed, gewoon een koppige tiener zijn. Anders blijft iedereen over je heen lopen. Ik ken je...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Scully schreef:
    Lastig. Ik ging tot mijn 14e mee op vakantie. En dan had ik dit soort problemen ook wel. Gelukkig werd ik dan wat meer alleen gelaten zodat ik even een boek kon lezen of wat muziek luisteren. Het is inderdaad al heel wat dat je op vakantie kunt. Ik mag niet meer mee en heb zelf geen geld. Dat maakt het natuurlijk niet minder kut voor jou. Kun je misschien even met je ouders gaan zitten en vragen of je wat meer vrijheid mag. After all het is ook jouw vakantie. En ondanks dat ze misschien boos worden zou ik toch aanraden om tijd voor jezelf te nemen. Mocht je even uit willen razen, mijn pb en gb staan altijd open. Succes en probeer er alsnog wat leuks van te maken, ook al is dat nu lastig.


    Ik heb ook gevraagd of ze me met rust willen laten 's avonds, want juist dan ben ik moe en heb ik gewoon geen zin om onder de mensen te komen. Thuis was dit ook al zo, maar dan blijven ze toch mijn kamer continu binnenstormen met allerlei vragen. Ze walsen gewoon over mij en mijn grenzen heen en als ik er wat van zeg, ben ik de boeman.

    IamSherlocked schreef:
    (...)

    soms is ruzie goed, gewoon een koppige tiener zijn. Anders blijft iedereen over je heen lopen. Ik ken je...


    Helaas escaleert het iedere keer en ik wil ook niet de boeman zijn die continu ruzie maakt en daarmee de vakantie verpest. Ik moet gewoon deze ene week, die nog komt, uitzitten en dan kan ik naar huis. Dan duurt het ook niet meer lang voordat de intake komt voor zelfstandig wonen, maar ja, deze week gaat gewoon even een flinke zure appel worden :c


    26 - 02 - '16

    Ik heb eigenlijk nooit ruzie met mijn ouders totdat ik met ze mee op vakantie ga. Dan is het elke dag wel wat. Je zit namelijk de hele tijd op elkaars lip en dat wekt irritaties op. Gewoon zeggen wat je vindt en als je ouders beginnen te schreeuwen moet je jezelf niet laten afschrikken. Jij hebt ook een stem en alle recht om die te gebruiken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het is allemaal jammer, maar zeg gewoon wat je dwars zit, ook al komt er ruzie van of een discussie. Je kan zo toch niet blijven rondlopen? Je ouders moeten toch wel begrijpen hoe jij je voelt? Je bent hun dochter. En anders jezelf gewoon wat afzonderen wanneer je kan, zodat je - je kan ontspannen en even kan ontsnappen aan de shit rondom je. Je bent vast sneller thuis dan je denkt, probeer gewoon nog wat te genieten van je vakantie (:


    16 - 09 - '17

    Chrysalism schreef:
    (...)

    Helaas escaleert het iedere keer en ik wil ook niet de boeman zijn die continu ruzie maakt en daarmee de vakantie verpest. Ik moet gewoon deze ene week, die nog komt, uitzitten en dan kan ik naar huis. Dan duurt het ook niet meer lang voordat de intake komt voor zelfstandig wonen, maar ja, deze week gaat gewoon even een flinke zure appel worden :c


    Misschien moet je op een bepaald moment toch wel de confrontatie aangaan. Ik ben het er mee eens dat op vakantie niet het geschikte moment is. Maar ik denk wel dat je er best wat van mag zeggen als jullie terug zijn. Als je op het internet kan probeer gewoon lekker met vriendinnen te kletsen en het een beetje van je af te zetten. Laat hun ook maar even boos zijn. Jij hebt ook je recht op privacy.


    The truth is out there.

    ImAwesome schreef:
    Ik heb eigenlijk nooit ruzie met mijn ouders totdat ik met ze mee op vakantie ga. Dan is het elke dag wel wat. Je zit namelijk de hele tijd op elkaars lip en dat wekt irritaties op. Gewoon zeggen wat je vindt en als je ouders beginnen te schreeuwen moet je jezelf niet laten afschrikken. Jij hebt ook een stem en alle recht om die te gebruiken.


    Je hebt gelijk. Ik moet er ook wat van zeggen. Nooit dacht ik er zoveel over na, maar toen ik het stellingtopic las, besef ik dat het gewoon aan mijn opvoeding te wijten is dat ik de neiging heb om alles op te kroppen. Ik ben vroeger nogal hard opgevoed; mijn ouders mepten me tot ik blauwe plekken had en als ik dan moest huilen, zeiden dat ik moet kappen met janken. Hierdoor ben ik gewoon bang geworden, bang om mijn mening kwijt te kunnen en bang voor de eventuele gevolgen die daaraan kleven. Ik weet ook niet goed hoe ik het los moet laten en gewoon wat harder kan worden. Ik wil ook gewoon kunnen zeggen wat ik vind.. :c


    26 - 02 - '16

    Nakama schreef:
    Het is allemaal jammer, maar zeg gewoon wat je dwars zit, ook al komt er ruzie van of een discussie. Je kan zo toch niet blijven rondlopen? Je ouders moeten toch wel begrijpen hoe jij je voelt? Je bent hun dochter. En anders jezelf gewoon wat afzonderen wanneer je kan, zodat je - je kan ontspannen en even kan ontsnappen aan de shit rondom je. Je bent vast sneller thuis dan je denkt, probeer gewoon nog wat te genieten van je vakantie (:


    Het is nog geluk hebben dat ik een kamer heb die op slot kan. Misschien doe ik vanavond mijn kamer dan maar eens op slot. Hopelijk is die week snel voorbij :/

    Scully schreef:
    (...)

    Misschien moet je op een bepaald moment toch wel de confrontatie aangaan. Ik ben het er mee eens dat op vakantie niet het geschikte moment is. Maar ik denk wel dat je er best wat van mag zeggen als jullie terug zijn. Als je op het internet kan probeer gewoon lekker met vriendinnen te kletsen en het een beetje van je af te zetten. Laat hun ook maar even boos zijn. Jij hebt ook je recht op privacy.


    Je hebt gelijk. Ik ga het wel aankaarten als ik terug ben. Ook heb ik al nadrukkelijk gezegd dat ik volgend jaar niet weer meega. Hopelijk ben ik dan ook het huis uit en hoef ik dan ook daadwerkelijk niet meer mee. Bovendien mag van ik geluk spreken dat ik Quizlet heb en een aantal hele aardige mensen op Facebook


    26 - 02 - '16

    Chrysalism schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk. Ik ga het wel aankaarten als ik terug ben. Ook heb ik al nadrukkelijk gezegd dat ik volgend jaar niet weer meega. Hopelijk ben ik dan ook het huis uit en hoef ik dan ook daadwerkelijk niet meer mee. Bovendien mag van ik geluk spreken dat ik Quizlet heb en een aantal hele aardige mensen op Facebook


    Absoluut, jij mag ook gewoon je mening geven. En inderdaad, lekker met je vriendinnen en kennissen kletsen, dat is nog altijd de beste afleiding die ik ken die je ook wat opbeurt. Succes meid, en zoals ik al zei mocht er ooit wat zijn kan je ook bij mij terecht. (flower)

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 18:40 ]


    The truth is out there.

    Scully schreef:
    (...)

    Absoluut, jij mag ook gewoon je mening geven. En inderdaad, lekker met je vriendinnen en kennissen kletsen, dat is nog altijd de beste afleiding die ik ken die je ook wat opbeurt. Succes meid, en zoals ik al zei mocht er ooit wat zijn kan je ook bij mij terecht. (flower)


    Dankjewel <3


    26 - 02 - '16

    Pft, dat is een vervelend gevoel... Ik denk dat andere mensen hier al goed advies hebben gegeven, dus het enige wat ik eraan toe heb te voegen is een virtuele knuffel.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Wat vervelend. Juist op vakantie heb je ook altijd het gevoel dat je alles moet waarderen en alles moet leuk zijn, want het is vakantie. (Ik denk stiekem dat mensen op vakantie daarom zo vaak zeggen 'goh, wat hebben we het toch goed! Wat is het toch leuk hier!' Ze moeten zichzelf er stiekem aan herinneren dat het leuk is). Maar heb je een eigen kamer/tent of een eigen plekje? Ik ging vroeger vaak zwemmen als ik het helemaal zat was met mijn ouders, dat hielp goed. Kijk of je iets kan doen wat helpt voor afleiding, zoals even een wandeling alleen. Verder snap ik dat het rottig is om hierover te praten tegen je ouders, maar misschien kun je het toch nog een keer rustig proberen, en uitleggen hoe je je precies voelt? Ik hoop dat de vakantie misschien nog een beetje leuk wordt!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Nahw, ik vind het echt onwijs jammer voor je dat je vakantie niet zo leuk is. :c

    Kennelijk ontstaat er dus een beste ruzie wanneer je verteld wat je dwars zit. Naar mijn ervaring (dus het hoeft niet per se een feit te zijn) luisteren mensen niet meer naar elkaar wanneer er een ruzie ontstaat, en probeert men alleen maar hun eigen zin door te drijven.
    Mocht dat ook bij jullie zo zijn; Is het een idee om al je gedachtes en gevoelens te typen of op te schrijven en dit aan je ouders te laten lezen? Zo kunnen zij je niet in de reden vallen en heb jij je zegje gedaan. Zodat zij erná weer op jou kunnen reageren en vertellen (of eventueel ook typen/schrijven) hoe zij zich erover voelen. Misschien werkt het zodat jullie elkaar wat beter begrijpen? Gewoon een idee, waar je hopelijk iets aan hebt. Want conflicten met je ouders heb je niet puur alleen tijdens de vakanties, krijg ik zo het idee. Dus dan is het wel handig als jullie elkaar wél begrijpen.

    Je vakantie duurt niet zo heel lang meer, en voor je het weet ben je weer lekker thuis. Kop op, je kunt deze week doorstaan! <3


    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 20:01 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •