Hallo iedereen! (:
Ik heb al zeker een dik half jaartje last van krakende gewrichten, meer in het bijzonder mijn knieën, vingers, tenen (ja, die kraken ook en het meest van al zelfs!), ruggengraat, nek en schouders. Al kunnen mijn polsen, ellebogen, heupen en enkels ook wel eens moeilijk doen. Ik kraak ze niet met opzet, zowat negen van de tien keer dat ik door mijn knieën buig, geven ze een knak zonder dat ik ze met opzet forceerd oid.
Het ding is dat ik vaak wel het gevoel heb dat mijn rug, vingers, nek en tenen als het waren 'vast' zitten en ik dat gevoel niet meer heb nadat ik ze bewogen heb, met als gevolg dag zij knakken.
Enerzijds stoort het me niet zo dat ze kraken, maar mijn knieën doen ná het sporten wel pijn (niet tijdens, pas een paar uurtjes later). Ik doe atletiek, horde meer bepaald, dus ja, ze moeten telkens wel de schok opvangen wanneer ik weer een contact maak met de atletiekbaan. Ik weet niet of ik het in verband kan leggen met het feit dat ze kraken, maar aangezien de pijn en het kraken ongeveer tegelijk kwam, denk ik het wel.
Ik heb ook zes jaar ballet gedaan gevolgd door vijf jaar circus — luchtacrobatie, misschien dat het daarmee in verband gelegd kan worden (??).
Hoe dan ook; het feit dat mijn knieën pijn doen — de pijn blijft gewoonlijk een dag tot twee dagen hangen — stoort me enorm. Verder vraag ik me ook af of het feit dat mijn gewrichten zo vaak kraken, slecht is.
Zijn hier Quizletters die hier ook last van hebben of antwoorden hebben op mijn vragen? Enige tips of dingen die ik er zelf aan kan veranderen?
Groetjes!
Krakende Qing.
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys