Serieus, ik begin het een beetje zat te worden. Geweldig hoor, dat we zo'n keuzedossier op het internet moeten gaan doen... Maar ik ga me toch zeker niet laten vertellen dat ik alleen maar geschikt ben als bibliothecaresse?! Ik heb allang gekozen voor een opleiding Journalistiek in Utrecht en daar heb ik het al moeilijk genoeg mee gehad, hartelijk dank. Ik heb al bijna een uur langer over dat kutdossier gedaan dan de anderen, gewoon omdat ik maar nergens geschikt voor was, en dan wordt zo'n kutbaante even op me afgeschoven!
Oké, sorry voor mijn taalgebruik. Ik ben erg kwaad. Het is namelijk zo dat ik al lang genoeg gedaan heb over het eindelijk besluiten wat ik nou wil, en eigenlijk weet ik het nog steeds niet helemaal zeker omdat er gewoon niks is dat mij echt leuk lijkt.
Ik dacht mijn hele leven (tot ik zo'n 13/14 jaar oud was) dat ik schrijver zou worden, tot ik gedwongen werd in te zien dat dit tegenwoordig gewoon niet echt een beroep meer is waar je genoeg geld mee kan verdienen om van te leven. Mensen lezen gewoon geen boeken meer!
Dan kies ik eindelijk maar een opleiding die me eigenlijk helemaal niks lijkt, daar ik volgend jaar rond deze tijd al klaar ben met mijn examens en het nu wel eens zo'n beetje moet weten, en dan gaan ze me op school dwingen zo'n keuzedossier te maken dat zegt dat dat totaal niet bij me past, dat niks echt bij me past en dat ik beter gewoon in een bibliotheek kan gaan wegrotten! Newsflash: Alle bibliotheeks gaan dicht. Mensen lezen alleen nog maar e-books. Vaak nog illegaal ook.
Toegegeven: De opleiding die ik heb gekozen lijkt me dan wel niks, maar als dat moet gaan uitmaken kan ik mezelf net zo goed nu al afschieten. Echt geen enkele opleiding lijkt me leuk en echt geen enkele baan lijkt me leuk. Als het aan mij lag bleef ik mijn hele leven een kind, maar dat kan natuurlijk niet. Het enige wat me leuk lijkt is schrijvenen dat wordt hem dus niet.
O ja, de tweede uitkomst van het dossier was 'gamedeveloper'!!!!(!!!!!). Klinkt goed. Wisten jullie trouwens dat ik nauwelijks snap hoe de virus scanner op mijn pc werkt? Echt hoor, ik ga zulke geweldige games maken.
Ja... niet dus.
Sorry voor deze 'rant' of whatever. Ik moest het even kwijt. Een koekje voor iedereen die gelezen heeft
[ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 14:44 ]
I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.