• GIVE ME STORIES


    bibliobibuli (n.) ———
    those who read too much


          Hallo lieve boekenliefhebbers van Q. —
          Welkom in het topic waarin Q. users overzichtelijk kunnen maken welke boeken zij momenteel aan het lezen zijn, hebben gelezen of zouden willen gaan lezen — oftewel, de booketlists van Quizlet. Voor aanraders en andere vragen verwijs ik jullie door naar het Bookbuds topic en het Grote Boeken topic.
    [/font


    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 13:53 ]


    Wat een leuk idee! ^^ Maarreh, bij mij staan de boeken verspreid over heel het huis. :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik zit momenteel op mijn mobiel, dus kan geen foto maken, maar ik heb mijn boeken ooit op kleur gesorteerd. Ik vond het er wel cool uitzien haha.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Mijn boeken liggen overal en nergens, behalve als ik bij mijn mam ben, maar dat ben ik nu niet dus ik kan er geen foto van maken, jammer genoeg. Kun je anders een foto posten van je boekenkast zelf, want boeken erin schikken verschilt echt van vorm tot vorm.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zo — alle boeken staan er inmiddels in. Maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden (':
    Hierbij foto's:





    Ik kan niet echt één foto maken, haha. ^^ Boven mijn beide ramen hangen planken en ik heb zo'n Billy kast van de IKEA waarvan vijf van de zes planken bezet zijn door boeken, plus de stapel die op mijn nachtkastje ligt en een paar die op mijn bureau rondslingeren.

    Ik heb ze min of meer per taal ingedeeld (Nederlands en Engels overheersen, maar ik heb ook een plank met Duits en een hoekje met Frans) en daarna op grootte en categorie. Alle boeken die ik voor school moest lezen staan op één plank, kinderboeken hebben een afdeling, er is een stukje non-fictie, series staan natuurlijk netjes bij elkaar en er is een plank met boeken die ik nog niet heb gelezen. Het is eigenlijk een heel onlogisch en willekeurig systeem, nu ik het probeer te beschrijven, maar voor mij werkt het. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sloane schreef:
    Zo — alle boeken staan er inmiddels in. Maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden (':
    Hierbij foto's:






    Dat ziet er heel mooi uit! Veel beter dan bij mij, haha. Het is leuk dat de hoogte steeds ongeveer hetzelfde is, ook als er wat boeken tussendoor komen die op hun zijkant liggen. Die in de hoek linksonder zijn zelfs mooi op kleur gesorteerd, wauw. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Mirte: Ik ben werkelijk jaloers op je grote hoeveelheid boeken. :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Je hebt echt geweldige boeken! Ik spot A Song of Ice and Fire en Harry Potter en de Millenium-trilogie. Mijn boeken liggen overal door elkaar, een deel staat op mijn kamer in Nijmegen, een deel ligt thuis, een deel is M.I.A. en mijn zusje heeft een deel van mijn boeken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben jaloers op jouw boeken.
    Ik zat even geleden met hetzelfde probleem en uiteindelijk heb ik al mijn boeken op alfabetische volgorde geplaatst. Ik ben nogal een controlefreak dus alles moet perfect staan. Ik kan alleen geen foto posten.


    She was always looking for more..

    @ Bovenstaande —

    Mhihi: ik houd ook echt ontzettend veel van al m'n boeken <3 M'n GOT boeken zijn echt m'n babies.


    Wat een goed idee! Alleen staan niet al mijn boeken in de boekenkast en staan er ook badeendjes van bud in de boekenkast, aangezien mijn moeder dat wel een geschikte plek vond om ze neer te zetten en ik haar help om haar collectie uit te breiden.

    Je hebt mooie boeken, Harry Potter, Twilight, Divergent en zie ik daar ook de serie van Eragon?! En je hebt ook boeken van Stephen King! Heb je toevallig The Green Mile gelezen? Je hebt de Davinci code ook.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    Wat een goed idee! Alleen staan niet al mijn boeken in de boekenkast en staan er ook badeendjes van bud in de boekenkast, aangezien mijn moeder dat wel een geschikte plek vond om ze neer te zetten en ik haar help om haar collectie uit te breiden.

    Je hebt mooie boeken, Harry Potter, Twilight, Divergent en zie ik daar ook de serie van Eragon?! En je hebt ook boeken van Stephen King! Heb je toevallig The Green Mile gelezen? Je hebt de Davinci code ook.


    Helaas niet de Eragon serie — alhoewel ik die ontzettend graag zou willen. Welke boeken zie je daarvoor aan?

    Stephen King is echt mijn meest favoriete schrijver (: Green Mile was een van de eerste boeken die ik van hem heb gelezen.


    Sloane schreef:
    (...)

    Helaas niet de Eragon serie — alhoewel ik die ontzettend graag zou willen. Welke boeken zie je daarvoor aan?

    Stephen King is echt mijn meest favoriete schrijver (: Green Mile was een van de eerste boeken die ik van hem heb gelezen.


    Die boeken die op hun zijkant liggen, van boven naar beneden: Zilver, rood, groen, goud en blauw. Die zou ik ook op zijn minst graag willen lezen, nadat ik mijn handen heb gelegd op de Grijze Jager reeks en die heb uitgelezen.

    Dat boek vind ik echt geweldig, het is een van de weinige boeken die mij bijna hoeft doe laten huilen.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Die boeken die op hun zijkant liggen, van boven naar beneden: Zilver, rood, groen, goud en blauw. Die zou ik ook op zijn minst graag willen lezen, nadat ik mijn handen heb gelegd op de Grijze Jager reeks en die heb uitgelezen.

    Dat boek vind ik echt geweldig, het is een van de weinige boeken die mij bijna hoeft doe laten huilen.


    Dat zijn de boeken van Game of Thrones — mijn absolute babies. :Y)


    Sloane schreef:
    (...)

    Dat zijn de boeken van Game of Thrones — mijn absolute babies. :Y)


    Aha, ik snap het. Je absolute babies nog wel.


    Physics is awesome