• Hoi
    Ik doe dit jaar staatsexamen omdat ik mijn havo diploma via het special onderwijs haal.
    Dit houd o.a. in dat ik geen schoolexamens heb, maar in plaats daarvan mondelingen van alle vakken in Juli.
    Ook heb ik van alle talen 2 Centraal examens, leesvaardigheid en schrijfvaardigheid.
    Is is er iemand die dit ook doet of heeft gedaan en tips heeft voor Nederlands schrijfvaardigheid?
    Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten en ben er best 'bang' voor.'

    Iemand tips?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ja, ik. Ik heb ook op VSO gezeten, hoewel dat wel al een tijdje geleden was.
    Je hoeft er niet bang voor te zijn. Ik weet niet of je schrijfvaardigheid hebt geoefend op school
    Ik begon in ieder geval rustig te lezen en gewoon beide opties te bekijken. Ik kreeg in ieder geval twee teksten waarvan ik er een moest gebruiken om naar aanleiding daarvan een betoog of beschouwing te schrijven. Een uiteenzetting, zo zeiden ze toen, kwam weinig voor, dus daar heb ik niet op geoefend.
    Je moet gewoon van te voren bedenken wat jou het beste ligt en gewoon rustig blijven.
    Vervolgens haalde ik alle bruikbare stukjes eruit en schreef gewoon eerst in het klad om daarna te kijken wat echt bruikbaar was. Je moet wel snel kiezen, want het is zonde als je daar je tijd aan verdoet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes