Dat was een van mijn goede voornemens voor dit jaar, in een poging even van de suikerrijke drankjes af te blijven. Op 1 februari ben ik daar dus mee begonnen (want tja, met Oud en Nieuw wilde ik ook een beetje genieten, en bovendien is februari de kortste maand) en nu het maart is, kan ik met trots zeggen dat het me is gelukt! Ondanks het feit dat ik in de eerste week flink met mijn neus op mijn verslaving werd gedrukt (nog nooit had ik meer zin gehad in versgeperst sinaasappelsap en chocolademelk dan toen), heb ik trouw alleen maar water en thee zonder honing of suiker gedronken. Iets waar ik stiekem toch best trots op ben.
Het mooiste is zelfs die vier weken blijkbaar genoeg waren om de verslaving uit mijn systeem te krijgen, want toen ik vandaag om 00:10 uur vol spanning mijn eerste langverwachte slok cola weer nam, kwam ik vrijwel direct tot de conclusie dat het hartstikke ranzig spul is. :') Ook heb ik vandaag weer twee supermarktsmoothies gehad die flink tegenvielen, dus voorlopig blijft het lekker bij water en thee voor mij. Wat zal mijn tandarts tevreden zijn. :')
Hebben hier mensen ook nog van dat soort voornemens? Of zijn er meer mensen die zijn gestopt/geminderd met slecht drinken/eten?
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.