• Iedereen kent deze kwaal wel. En aangezien de hoestdrank die ik altijd gebruik niet lijkt te werken (en waarvan je blijkbaar niet drie lepels achter elkaar naar binnen mag werken), vroeg ik mij af wat andere mensen gebruiken als ze moeten hoesten en ervan af willen.

Ik vind het niet erg dat ik moet hoesten, maar het is nu wel irritant aan het worden, helaas.

Dus wat gebruiken als middel om van hoesten af te komen?

Physics is awesome

Drop

Drop en thee met honing.

I am an idiot, I move.

Tijmthee.

Your make-up is terrible

Drop, thee en niet op je rug gaan liggen althans dat is wat mijn moeder vertelde – paar kussens in je rug zodat je een beetje rechtop zit.

Everything is illuminated by the light of our past.

Ik had er laatst 2 weken last van en niets hielp bij mij. Helaas. :'D

Drinken over het algemeen, bij hoesten. Denk ik.

wat was dit ookalweer

Neusspray. Klinkt raar, maar ik heb eens maandenlang een enorme koppige hoest gehad die blijkbaar veroorzaakt werd door een neusverkoudheid wat mijn longen in druppelde, als het ware. Ik wist niet eens dat dat kon. :')

Maar dat is er wel eentje om met je dokter te bespreken voordat je zomaar je hele neus volspuit. Goed stofzuigen en van die hoestsnoepjes kunnen ook nog wel helpen.

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

LiamJamesPayne schreef:

Het zijn volgens mij meer middelen om de pijn te verzachten, ik denk niet dat je er vanaf komt door welk middel dan ook eerlijk gezegd.

Everything is illuminated by the light of our past.

Sadventure schreef:
    (...)

Het zijn volgens mij meer middelen om de pijn te verzachten, ik denk niet dat je er vanaf komt door welk middel dan ook eerlijk gezegd.

Ja inderdaad, want ik vraag me af hoe specifiek thee of drop etc. het kan laten stoppen.

wat was dit ookalweer

Wiarda schreef:
    Neusspray. Klinkt raar, maar ik heb eens maandenlang een enorme koppige hoest gehad die blijkbaar veroorzaakt werd door een neusverkoudheid wat mijn longen in druppelde, als het ware. Ik wist niet eens dat dat kon. :')

Maar dat is er wel eentje om met je dokter te bespreken voordat je zomaar je hele neus volspuit. Goed stofzuigen en van die hoestsnoepjes kunnen ook nog wel helpen.

Ik heb wel een beetje last van mijn neus, maar niet zo erg als ik eerder heb gehad. Je neus en keel staan met elkaar in verbinding (tenminste na een persoonlijke ervaring ben ik daar vrij zeker van) dus ik denk dat het daarom kon dat je neusverkoudheid voor je koppige hoest zorgde.

Dat was ik ook niet van plan, om ineens mijn neus vol te spuiten met neusspray. Wie weet hoe ik daar op reageer.

Physics is awesome

Hoesten is een veel voorkomend symptoom van virale infecties van de luchtwegen, daar kun je vrij weinig tegen doen. Je lichaam moet zelf anti-stoffen aanmaken tegen het virus wat de hoest veroorzaakt. Er zijn natuurlijk diverse dingen die het hoesten verzachten, zoals hierboven al genoemd, maar mijn ultieme tip is zoethout. Zoethout wordt in de ayurveda en in Europese traditionele geneeskunde gebruikt om een hoest tegen te gaan. Het slijm komt sneller los door zoethout, waardoor je het makkelijker kunt ophoesten. :Y)

I'll lick the poison from right off your kiss

Britsanity schreef:
    Hoesten is een veel voorkomend symptoom van virale infecties van de luchtwegen, daar kun je vrij weinig tegen doen. Je lichaam moet zelf anti-stoffen aanmaken tegen het virus wat de hoest veroorzaakt. Er zijn natuurlijk diverse dingen die het hoesten verzachten, zoals hierboven al genoemd, maar mijn ultieme tip is zoethout. Zoethout wordt in de ayurveda en in Europese traditionele geneeskunde gebruikt om een hoest tegen te gaan. Het slijm komt sneller los door zoethout, waardoor je het makkelijker kunt ophoesten. :Y)

Mag zoethoutdrop ook? Want ik weet niet waar ik echt zoethout vandaan zou moeten halen.

Physics is awesome

Beckmann schreef:
    (...)

Mag zoethoutdrop ook? Want ik weet niet waar ik echt zoethout vandaan zou moeten halen.

Volgens mij verkoopt de jamin zoethout.

Maar eh, succes met het van je hoesten afkomen. Hier in huis hoest iedereen ook, ik gelukkig (nog) niet, maar ik heb geen tips om eraf te komen ofzo.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

LiamJamesPayne schreef:

Seasons will change, but I shall remain

Gewoon uitzieken. Je kunt het verminderen, maar niet stoppen.

Quiet the mind, and the soul will speak.

Ik gebruik hoesten altijd als excuus om buitensporig veel honingdrop te eten. Thee helpt voor mij ook altijd, dus dan zou je zoethout als smaak kunnen nemen.

"Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."