Ik heb tussen de middag de resultaten van mijn examens terug gekregen. Van de vier examens die ik heb gemaakt, heb ik er maar een gehaald, en ene net niet. Van de andere wist ik dat ik het slecht ging doen, maar dan nog ben ik een beetje teleurgesteld. Ik heb acht weken achtereen zitten blokken en op een of andere manier is dat nog steeds niet genoeg. Sure, ik had door het jaar heen meer kunnen doen, en dat ga ik ook doen dit semester. Maar ik voel me nu even een beetje down. De meesten hebben twee op vier of meer gehaald en nu voel ik mij zo'n beetje niet goed genoeg. Ik vind de opleiding wel leuk en het is dan wel een soort van mijn tweede keuze (niet precies, het ligt genuanceerd), maar om dan een op vier van de examens te halen..
Hoe kan ik morgen (als ik vier college's heb, en dus iedereen van mijn opleiding weer zie) door komen zonder mij zo slecht te voelen? Iedereen gaat zo zijn van "hoeveel heb je?" en als ik dan mijn resultaten zeg "aaaahw" of "oei" en daar heb ik zo geen zin in. Nu gaat iedereen mij zo met medelijden aankijken of alsof ik het niet kan ofzo en zo voel ik mij ook, terwijl ik weet dat ik het kan.
En ik had me voorgenomen harder door het jaar heen te werken, beginnende nu, maar met dit resultaat heb ik niet echt zin om er weer in te duiken.
Dat wilde ik gewoon even kijken. En als jullie advies hebben, zou dat fijn zijn, maar een knuffel kan ik nu wel even gebruiken.
Alvast bedankt.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt